فرمانده سپاه بیجار در دوره توانمند سازی سرگره‌های صالحین ویژه خواهران گفت: از مهترین راه‌های مقابله با مشکلات امروز جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی نهادینه کردن فرهنگ تربیت اقتصادی است.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۱۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سعید شعبانی، صبح امروز در جمع تعدادی از سرگروه‌های حلقه صالحین بسیج هدف از تشکیل این حلقه‌ها در قالب شجره طیبه صالحین را هدایت افراد به صورت هدفمند برای رسیدن به اهداف مشخص در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی بیان کرد.

وی با بیان اینکه اثر بخشی مهمترین خروجی کلاس‌های شجره طیبه صالحین است، افزود: سرگروه‌ها افرادی آگاه، دلسوز و آشنا به روش‌های تربیتی که بر اساس تغذیه‌های فکری در دوره‌های آموزشی فرا گرفته اند، هستند.

فرمانده سپاه بیجار گفت: نیاز سنجی آموزشی و تربیتی متربیان یکی از ماموریت‌ها سرگروه‌ها در حلقه صالحین است که باید به آن توجه ویژه داشت.

شعبانی تاکید کرد: در حلقه‌های صالحین بسیج باید تمامی نیاز‌های اخلاقی، اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بسیجیان جهت ارائه راه حل‌های مناسب و کاربردی توجه کرد.



تربیت اقتصادی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی

این مسئول در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی که چند سالی است از سوی رهبر معظم انقلاب به صورت متوالی مطرح می‌شود، گفت: تربیت اقتصادی در خانواده‌های مهمترین راه مقابله با مشکلات اقصادی جامعه کنونی است.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان که فکرشان به صورت صد درصدی شکل نگرفته و قابل انعطاف هستند مهمترین جامعه هدف برای یادگیری تربیت اقتصادی و پیاده کردن آن در مراحل مختلف زندگی هستند.

فرمانده سپاه بیجار با تاکید بر اینکه لازمه فرهنگ سازی تربیت اقتصادی است، بیان داشت: سیاستمداران و تصمیم سازان کشور اگر از تربیت اقتصادی برخوردار باشند به نحو احسن می‌توانند بر مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه فائق آیند.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که مسئولان به منافع شخصی خودشان فکر می‌کنند نمی‌توانند به منافع عمومی توجه داشته باشند و در نتیجه شاهد بروز مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه هستیم.

شعبانی با اشاره به تهدید‌های مختلف دشمنان برای ساقط کردن نظام در طول چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اظهار داشت: دشمنان ما هنگامی دیدن با تحریم‌های خارجی نمی‌توانند به کشور ضربه بزنند با راه انداختن تحریم‌های داخلی به جنگ اقتصادی تمام عیار با نظام جمهوری اسلامی ایران آمدند.

به گفته فرمانده سپاه بیجار: اگر مسئولان ما از تربیت اقتصادی برخوردار بودند هیچوقت شاهد سرمایه‌های سرگردان در جامعه نبودیم و با بکارگیری این سرمایه‌ها در مسیر تولید و اشتغال می‌توانستند به فکر راه حلی عملی برای مشکلات اقتصادی جامعه باشند.

وی گفت: متاسفانه برخی از بانک‌ها به جای تسهیل گری و ایجاد زمینه اشتغال و تولید وارد عرصه دلال گری شده اند.

شعبانی اذعان کرد: در تربیت اقتصادی، عمل افراد و کلیه تصمیم گیری‌ها باید در جهت منافع عمومی و مصلحت جامعه باشد.



دشمنان به فکر گرفتن حرکت موتور انقلاب هستند

فرمانده سپاه بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان FATF، بیان داشت: دشمنان ما می‌خواهند با این روش جلوی موتور محرکه انقلاب را بگیرند.

وی یادآور شد: عده‌ای از سیاسیون کشور در حالیکه چشم و گوششان به بیرون از کشور است به جای حمایت از دستاورد‌های انقلاب دچار وادادگی شده اند.

شعبانی تاکید کرد: خودکفایی تنها راه حل نجات خانواده و نظام است و تا زمانی که بخواهیم دست نیاز به طرف بیگانگان دراز کنیم باید تابع آن‌ها باشیم و برای تابعیت هم باید تحریم‌ها را قبول کنیم که موجب بروز مشکلات گسترده در سطح کشور می‌شود.

فرمانده سپاه بیجار با تاکید بر اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران ۷ درصد منابع جهان را در اختیار دارد، گفت: بعلت سوء مدیریت و نبود تفکر تربیت اقتصادی با داشتن تمامی منابع متاسفانه با مشکل مواجه هستیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات