مظلومی در ارتباط با برنامه محوری بنیاد در 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، گفت: مراسم تجلیل و تکریم از خانواده‌های مکرم شهدا با حضور پدران بزرگوار، مادران صبور و همسران فداکار شهدا در شهرهای این استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۱۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هدایت مظلومی درباره برنامه‌های بنیاد شهید، امور ایثارگران مازندران به‌مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا با گرامیداشت یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید گلگون کفن استان مازندران «شهدای انقلاب،دفاع مقدس، مکه و منا، ترور و مدافع حرم »، اظهار کرد: زنده نگه داشتن سیره و راه پر افتخار شهدا، روح ایثار، مقاومت و ایستادگی را در جامعه احیا می‌کند.

وی با بیان اینکه راه و رسم و آرمان شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار است، افزود: نسل‌های آینده سرزمین ما، استقلال، آزادی، امنیت و آرامش کشور خود را مدیون از خودگذشتگی و رشادت مردانی می‌دانند که در راه رسیدن به کمال و سعادت و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی،خون  پاک خود را نثار کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه امانت‌دار آرمان شهدا باشیم، اضافه کرد: امروز جلوه‌های معنوی ایثار و شهادت باید در فضای جامعه تقویت و نهادینه شود و خیابان‌ها، کوچه‌ها و میادین به نام شهدا مزین شود و یاد و نام شهیدان در اذهان مردم ما تا ابد زنده و جاودانه بماند.

این مسؤول به 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند سال 1358 به فرمان تاریخی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با هدف ارائه خدمات فرهنگی و معیشتی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شکل گرفت و این مناسبت در تقویم سال با تصویب شورای انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

مظلومی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «وظیفه ما در قبال خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان تکریم، قدرشناسی، تعظیم و سپاسگزاری است»، اظهار کرد: امروز همه ما باید فرمایش‌های مقام معظم رهبری مدظله‌العالی را نصب‌العین خود قرار دهیم و وظیفه خود را در قبال این عزیزان که خدمت‌رسانی به‌موقع و رسیدگی به مشکلات آنان است به نحو شایسته انجام دهیم و کوتاهی نکنیم.

وی با ادای احترام به مقام والای شهدا و خانواده‌های معزز آنان، گفت: امروز همه ما مدیون غیرت و مردانگی، شجاعت و از خودگذشتگی شهدا هستیم و در عمل به وصایای شهدا کوشا بوده و لحظه‌ای از مسیر شهدا غافل نشویم. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران بیان کرد: برنامه‌های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان معمار کبیر انقلاب امام راحل، با هدف تکریم و ارج نهادن به مقام والای مردان آسمانی در شهرستان‌های مازندران برگزار می‌شود.

مظلومی با اشاره به نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس استان، افزود: مسابقه انشانویسی با موضوع شهید و شهادت، تقدیر از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر، نامه‌ای به شهید و یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس برای روایت‌گری و بیان خاطرات،سخنرانی ائمه جماعات در مساجد با موضوع شهید و شهادت را از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد و گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و شهرستان‌ها،ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، بخشی از سخنان خود را به موضوع 22 اسفندماه روز بزرگداشت اختصاص خواهند داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در محل میز خدمت که روز جمعه 17 اسفند ماه در مصلای جمعه شهرستان‌ها مستقر است آماده پاسخگویی به جامعه ایثارگری خواهند بود.

این مسؤول اضافه کرد: همچنین به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا، مسؤولان ادارات و نهادها با هماهنگی بنیاد، از خانواده‌های معظم شهدا که تاریخ تولدشان در اسفند ماه بوده، دیدار و از آنان تجلیل به عمل می‌آورند.

مظلومی یادآور شد: دیدار و عیادت ائمه جمعه، فرمانداران و مسؤولان ادارات از ایثارگران  در قالب طرح سپاس از 22 بهمن‌ماه در استان شده و تا 22 اسفند97 «روز بزرگداشت شهدا» ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: نمایش تئاتر خیابانی، افتتاح گلزار شهدا، تجلیل از خادمان نماز بنیاد، جشن تولد شهدای زمستان، اطلاع‌رسانی و پوشش خبری در رسانه‌ها،جشن پدران آسمانی و برگزاری نشست با نخبگان علمی به‌مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به غرس نهال به یاد شهدا، مسابقات دارت و تیراندازی ایثارگران، دعای ندبه،دیدار از خانواده‌های معظم شهدای همکار، تعویض پرچم مزار منور شهدا، گفت: تبلیغات محیطی و شهری، برگزاری زیارت عاشورا به یاد شهدا در بنیاد مازندران و شهرستان‌ها، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور همکاران در ستاد استان از دیگر این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

مظلومی در ارتباط با برنامه محوری بنیاد در 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، گفت: مراسم تجلیل و تکریم از خانواده‌های مکرم شهدا با حضور پدران بزرگوار، مادران صبور و همسران فداکار شهدا در شهرهای این استان انجام می‌شود.

وی با ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان گرانقدر، افزود: مراسم عطرافشانی،غبارروبی و گلباران مزار شهدا  روز پنج‌شنبه 16 اسفند ماه ساعت 8:30 صبح با حضور مسؤولان دستگاه‌ها و کارکنان بنیاد همراه با اهتزار پرچم، اجرای سرود جمهوری اسلامی، شست‌وشوی قبور شهدا با گلاب و قرائت فاتحه به ارواح مطهر شهدا به‌طور همزمان در گلزارهای شهدای مازندران برگزار می‌شود.

 مدیرکل بنیاد شهید مازندران در پایان از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خواستار شد تا روز بزرگداشت شهدا را پُررنگ کرده و در طرح سپاس و دیدار از خانواده‌های شهدا با جدیت ورود پیدا کنند.

عباس‌نیا سخنگوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران  گفت: رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران سخنرانان پیش از خطبه این هفته  نماز جمعه خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها