خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

مسئولین جامعه ساده‌زیستی پیشه کنند

امام جمعه نهاوند با اشاره به شرایط امروز جامعه گفت: شرایط کنونی عرصه‌ای دیگر از امتحانات است به خصوص برای مسئولین این جامعه که باید در این امتحان به گونه‌ای رفتار کنیم که مصداق همدردی با مردم باشد و در این شرایط ساده زیستی را پیشه کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۸۰۸۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

مسئولین جامعه ساده‌زیستی پیشه کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در همایش امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به کمال مطلق برسیم باید سه مورد را رعایت کنیم، اول تفقه در دین است یعنی دین را به طور کامل بشناسیم، دینی که مجموعه‌ای از  برنامه‌ها است.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید دین تئوری زندگی از گهواره تا گور است، یعنی دین تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... را  در بر می‌گیرد به همین خاطر است که دین اسلام جامع تمام ادیان آسمانی است.

امام جمعه نهاوند افزود: دومین موردی که برای رسیدن به کمال باید رعایت کنیم  صبر و تحمل بر سختی‌ها است.

وی یادآور شد: سومین مورد مدیریت و برنامه‌ریزی در زندگی است، اگر این موارد را به نحو احسن رعایت کنیم و بکار بگیریم به طور قطع به کمال خواهیم رسید.

مغیثی در ادامه با استناد به روایتی از امام هادی(ع) در وصف دنیا گفت: دنیا بازاری است که در این بازار اگر سرمایه‌ای را که خدا به ما داده است از قبیل عقل، عمر و توانایی را در راه خدا خرج کردیم سود برده‌ایم و اگر خرج گناه کنیم ضرر کرده‌ایم.

وی با اشاره به  شرایط امروز جامعه تصریح کرد: شرایط کنونی عرصه‌ای دیگر از امتحانات است به خصوص برای مسئولین این جامعه که باید در این امتحان به گونه‌ای رفتار کنیم که مصداق همدردی با مردم باشد و در این شرایط ساده زیستی را پیشه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات