مدیر پروژه مدارس قرارگاه محرومیت‌زدایی:
مدیر پروژه مدارس قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران از احداث هزار و 260 مدرسه در مناطق مرزی، محروم و صعب العبور کشور توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۰۰۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حسین عطایی در همایش بین المللی «مدرسه ایرانی ـ. معماری ایرانی» اظهار داشت: نگاه ما در قرارگاه محرومیت‌زدایی، رفع محرومیت در مرز‌ها و مناطق محروم است و بر خلاف سایر نهادها، نگاه ما به مرکز نیست.
وی با اشاره به توافقی که بین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و سازمان نوسازی مدارس منعقد شد، عنوان کرد: این دو نهاد متعهد شدند با مشارکت ۵۰ درصدی، هزار و ۵۰۰ مدرسه در مناطق محروم، مرزی و نقاط دارای امنیت کمتر بسازند که برای انعقاد این تفاهم‌نامه، قدردان سازمان نوسازی مدارس هستیم.
عطایی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید ۳۰۰ هزار مترمربع مدرسه در این مناطق بسازیم که علاوه بر ساخت مدرسه باید بحث سرویس بهداشتی مدارس و آب شرب بهداشتی نیز مدنظر باشد.
وی تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی سالم به سپاه واگذار شد که بر اساس طرحی، از رطوبت هوا بدون نیاز برق به تولید آب رسید و بر اساس نیاز مدارس از ۱۶ لیتر تا ۵ هزار لیتر امکان تولید آب وجود دارد.
عطایی در مورد سرویس‌های بهداشتی نیز عنوان کرد: از آنجا که بسیاری از مدارس مناطق محروم، فاقد سرویس بهداشتی است، قرار شد سرویس‌های متحرک که با چند پیچ قابل نصب و جابجایی و کاملا بهداشتی و دارای ضمانت است، در مدارس نصب شود.
وی، یکی از مشکلات روستا‌ها و مناطق محروم را فاصله طولانی بین خانه معلم و مدرسه اعلام کرد و افزود: با الگوگیری از ساختمان‌های قدیمی ایران که معروف به طرح‌های چهارطاقی بود و هزار سال است که در اطراف مشهد وجود دارد و در برابر همه زلزله‌ها مقاوم بوده، خانه معلم در فاصله ۵۲ متری از مدارس احداث می‌شود.
عطایی خاطرنشان کرد: این ساختمان‌ها عایق سرما و گرما، سبک و قابل حمل، ضد حریق، دارای سرعت نصب بالا، سازگار با محیط زیست، مقاوم در برابر زلزله، ایرانی و ارزان و در برابر طوفان‌ها مقاوم است.
وی یادآور شد: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تاکنون هزار و ۲۶۰ مدرسه در سطح کشور احداث یا بازسازی کرده و همه توان خود را برای احداث مدرسه در مناطق محروم، مرزی و صعب العبور به کار گرفته است.
عطایی تاکید کرد: توان سپاه در بخش محرومیت زدایی در خدمت آموزش و پرورش است و آماده همکاری البته نه در شهر‌ها بلکه در مناطق محروم و مرزی هستیم و از هیچ همراهی و همکاری در مسیر ارتقاء آموزشی و ارتقاء وضعیت آموزشی دریغ نخواهیم کرد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات