سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: در اجرای پروژه تامین امنیت انسانی از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن، قرارداد ساخت ۶ دبستان پیش‌ساخته یا کانکس عشایری و تجهیز یک مدرسه شبانه روزی را در استان کرمان امضا کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۰۰۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش سرویس بسیج عمران خبرگزاری بسیج، محمدرضا سیفی در این باره اظهار‌ کرد: در اجرای پروژه تامین امنیت انسانی که به صورت اختصارGGP نامیده می‌شود از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تامین امنیت انسانی و برحسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شود و هدف آن کمک به توسعه و رفاه جوامع روستایی است. 
 
وی ادامه داد: این پروژه براساس تفاهمنامه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ژاپن منعقد شده است و دفتر آموزش و پرورش عشایر از سال تحصیلی 94-95 مبالغی را جهت تجهیز، توسعه و احداث مدارس، از این کشور دریافت می‌کند که امسال با توجه به شرایط  خاص اقتصادی و اجتماعی  مردم در مناطق عشایری استان کرمان که به دلیل خشکسالی‌های اخیر دچار مشکلات فراوان شده‌اند و پراکندگی جمعیت عشایری که امکان دسترسی به مدارس ثابت را ندارند، 6 دبستان عشایری سه کلاسه با بتن پیش ساخته از صفر و صد یعنی به صورت یک مدرسه کامل و تجهیز یک مدرسه شبانه روزی عشایری احداث خواهد شد و قرارداد آن توسط سفیر کشور ژاپن "میتسوگو سایتو" امضا شد.

به گفته سیفی این کلاس‌های پیش ساخته یا کانکس‌ مجهز به سرویس بهداشتی، امکانات گرمایشی و سرمایشی نیز هست در فهرج، ریگان، رابر، جیرفت، بافت، ارزوئیه، سیرجان، عنبرآباد به صورت ثابت و پیش ساخته ایجاد می‌شود. 

 وی بیان کرد: این مدارس چون پیش ساخته است، امکان جابجایی از نقطه ای به نقطه دیگر را دارد که هم امکان نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی داشته باشد هم بخاطر شرایط منطقه ضد زلزله باشد.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: این نوع کانکس‌های احداثی  تا قبل از مهر سال جاری تحویل آموزش و پرورش استان کرمان خواهد شد که جمعا پذیرای 366 دانش‌آموز چند پایه عشایری در مناطق مختلف استان است مبلغ تخصیص یافته توسط کشور ژاپن در این پروژه 80 هزار یورو است.

 

ارسال نظرات