‍ شهردار چناران خبرداد؛

تجهیز منازل ۲۳ هزار خانواده چنارانی به مخازن ویژه تفکیک پسماند خشک

شهردار چناران بر لزوم اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند خشک با استفاده از توان و تجربه سازمان همیاری در تمامی شهر‌های خراسان رضوی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۵۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مهندس هادی بارویی در مراسم افتتاحیه طرح تفکیک از مبدا پسماند خشک چناران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری مطالعات زیادی در خصوص پروژه تفکیک زباله و جمع آوری نخاله‌های مختلف توسط شهرداری آغاز شد.
 
وی با اشاره به برنامه ریزی‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه پسماند و محیط زیست چناران افزود: طرح هایی، چون "پاکبان محل خودمان باشیم" و همچنین "نه به پلاستیک" و اجرای جشن روز زمین پاک از جمله اقداماتی بود که توسط شهرداری در همین راستا برنامه ریزی و اجرا شد.
 
شهردار چناران به تلاش‌های انجام شده برای معرفی این شهر به عنوان شهر پاک گفت: خوشبختانه پروژه هوشمند تفکیک از مبدا پسماند خشک در روز‌های پایانی سال ۹۷، پازل فعالیت‌های شهرداری در حوزه زیست محیطی را تکمیل کرد.
 
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در مدارس و برنامه‌های آموزشی برای گروه‌های سنی مختلف بیان کرد: تلاش کردیم با این اقدامات اهمیت پسماند‌های خشک قابل بازیافت را به عنوان طلای کثیف، مورد توجه شهروندان قرار دهیم و علاوه بر کمک‌هایی که این طرح میتواند بر اقتصاد خانواده داشته باشد به نوعی دغدغه‌های محیط زیستی را نیز روزانه برای مردم یادآور باشیم.
 
بارویی با بیان اینکه سازمان همیاری نیروی محرکه طرح‌های زیست محیطی و حوزه پسماند شهرداری چناران بود، افزود: با توجه به عدم تجربه و شناخت کافی از ابتدا با بررسی فعالیت‌های دیگر شهرداری‌ها به این نتیجه رسیدیم که در حوزه اجرا می‌توان از تجربه سازمان همیاری استفاده کرد و انصافا این نهاد بدون توجه به موضوعات مالی و تنها در جهت ارتقا فرهنگ عمومی و پاکیزگی شهر به یاری ما شتافت و در کنار ما بود.
 
وی با تقدیر از همکاری سازمان همیاری در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند خشک در چناران ادامه داد: این طرح از نظر اجتماعی بسیار موثر و مفید خواهد بود و تمامی شهرداری‌های استان باید با ورود به این حوزه از تجربیات سازمان همیاری در جهت ارتقا مباحث زیست محیطی و حتی کسب درآمدی پایدار استفاده کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: این طرح قرار است طی چند مرحله و در تمام نقاط شهر اجرایی شود که طبق برآورد‌های انجام شده در یک بازه زمانی مشخص، منازل حدود ۲۳ هزار خانوار چنارانی مجهز به مخازن ویژه تفکیک پسماند خشک خواهند شد، اما در مرحله اول اولویت کار با ادارات و مدارس خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار