مرکز مشاوره دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) نخستین همایش بزرگ «ارتباط خانواده با دانشگاه» را برگزار کرد.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۴۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نخستین همایش بزرگ «ارتباط خانواده با دانشگاه» با حضور والدین دانشجویان پردیس‌های رضوان و اسرار در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در این مراسم عنوان کرد: یکی از اهداف و ماموریت‌هایی که در اساس نامه این دانشگاه به آن تاکید شده، تربیت جوانان مستعد و متخصص و دارای رابطه عاطفی و منطقی با اسلام است.

وی اظهار کرد: در سطح شهر مشهد و کشور تعدادی از مدارس در کنار توجه به مباحث آموزشی، پرداختن به فعالیت‌های تربیتی را هم در دستور کار خود قرار داده اند، اما در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تعداد معدودی وجود دارد که به ارتقای مهارت‌های تربیتی دانشجویان توجه دارند.

توجه به فعالیت‌های تربیتی در کنار مباحث آموزشی و پژوهشی

وی با بیان اینکه دانشگاه امام رضا (ع) جزو معدود دانشگاه‌هایی است که علاوه بر فعالیت در حوزه آموزشی و پژوهشی به موضوعات فرهنگی و تربیتی توجه ویژه داشته است، تصریح کرد: وظیفه دانشگاه‌ها اشتغال زایی نیست؛ بلکه وظیفه ما توسعه و ارتقا مهارت‌های اشتغال پذیری دانشجویان و ارائه مهارت‌های تربیتی آنان است.

رجوعی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه امروزه در جامعه و خانواده‌ها با چالش‌های مختلف تربیتی مواجه هستیم که فرآیند ازدواج آسان و توسعه و گسترش فضا‌های مجازی که زندگی واقعی جوانان را تحت تاثیر قرار داده است، از جمله این چالش‌ها و مشکلات است.

بستری برای شکوفایی استعداد و مهارت‌های دانشجویان

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در ادامه به ظرفیت‌ها و بستر‌های این دانشگاه در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های مناسبی در معاونت فرهنگی دانشگاه امام رضا (ع) وجود دارد؛ و از طریق ساماندهی تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی متعدد در هر دو پردیس اسرار و رضوان این زمینه فراهم شده تا دانشجویان ضمن آموزش، مهارت‌های اجتماعی و تربیتی را در این کانون‌ها به منصه ظهور برساند.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از راهکار‌های این دانشگاه، توسعه سامانه فرهنگی دانشگاه، و برقراری ارتباط با والدین و ارائه اطلاعات دانشجویان برای ازدواج به آنان از طریق اپلیکیشین «آدم و حوا» است.

توسعه روابط خانواده با دانشگاه

رجوعی توسعه ارتباط بین دانشگاه و خانواده و خانواده و دانشگاه را از رویکرد‌های مهم این دانشگاه ذکر کرد و گفت: محیط دانشگاه و خانواده باید با هم پوشانی داشته باشد. تحقق این اهداف بدون مشارکت جدی خانواده‌ها محقق نخواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها