مسئول راهیان نور اداره کل حفظ آثار البرز:

نخستین کاروان راهیان نور البرز از مناطق عملیاتی کردستان بازدید کردند

مسئول راهیان نور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از بازدید یک هفته‌ای نخستین کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۳۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حمید پارسا اظهار داشت: مناطق عملیاتی  کردستان و آذربایجان غربی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی توسط ایادی استکبار جهانی و عوامل ضد انقلاب و ارتش بعث عراق مورد تهاجم قرار گرفت.

نخستین کاروان راهیان نور البرز از مناطق عملیاتی کردستان بازدید کردند

وی ادامه داد: اما در دوران دفاع مقدس شاهد حضور رزمندگان اسلام برای مقابله با ضد انقلاب و ایادی استکبار جهانی بود.

این مسول تأکید کرد: مناطق عملیاتی کردستان شاهد صحنه‌های زیبایی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردارانی چون شهید چمران، کاظمی، خلبان شهید شیرودی و شهید بزرگوار کاوه بود که هم اکنون محل شهادت این عزیزان قدمگاه مشتاقان فرهنگ جهاد و شهادت می‌باشد.

پارسا در ادامه افزود: برابر ابلاغ ستاد راهیان نور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقرر گردیده با حضور کاروان‌های راهیان نور مناطق عملیاتی کردستان نیز قدمگاه این عزیزان باشد و راویان این کاروان‌ها حماسه‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام در این مناطق را برای  نسل امرزو بازگو کنند.

وی گفت: در همین راستا نخستین کاروان بزرگ راهیان نور استان البرز شامل خانواده معظم شهدا و اساتید و دانشجویان مراکز آموزش عالی طی هفت روز از این مناطق بازدید نمودند و در جریان حماسه سازی‌های رزمندگان اسلام قرار گرفتند.

پارسا خاطرنشان کرد: اشتیاق آگاهی از عملیات‌ها و تاکتیک‌های رزمندگان اسلام در بین اعضا این کاروان‌ها انسان را شگفت زده می‌کرد و سئوالاتی که این عزیزان مطرح می‌کردند نشان از توجه و نکته بینی و علاقه بازدید کنندگان داشت .

وی افزود: در جریان هفت روز بازدید از شهرهای پیرانشهر، سنندج، بانه، سردشت، سقز، بوکان، پاوه و مریوان و ده‌ها روستای این شهرها و زیارت مزار شهیدان‌ همیشه جاوید با بیان تاریخچه حضور یگان‌های سپاه و ارتش در این مناطق با ذکر خاطراتی یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام بیان گردید و این کاروان‌ها با حضور در پارک 15 خرداد بانه محل شهادت 560 شهید بمباران بانه در سال 63، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتند.

وی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان سال 91 همان گونه که زمینه ساز اعزام این کاروان‌ها به جنوب کشور هستیم برای اعزام مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت کاروان‌های راهیان نور کردستان را نیز فعال نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها