مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ۵۴۰ هزار سند در مرکز اسناد دفاع مقدس جمع آوری شده است که اداره حفظ آثار این آمادگی را دارد اسناد را در اختیار پژوهشگران اجلاسیه بهداری قرار دهد.
کد خبر: ۹۱۱۷۸۴۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکری؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  در جلسه هماهنگی کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی گفت: موضوع دفاع مقدس بسیار وسیع است و به همین دلیل باید نقش جزء جزء ارکانی که در دفاع مقدس نقش داشتند را تشریح کنیم.

 وی افزود: یک کار مهمی که باید در این زمینه انجام شود این است که عملکردهای بهداری رزم،علوم پزشکی و هلال احمر در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یک فرآیند جامع تشکیل شود.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در دفاع مقدس پزشکان استان مرکزی عمل های جراحی انجام می دادند که در کشور و حتی منطقه بسیار نادر بود و نمونه های آن هنوز در قید حیات هستند که اینها نوآوری های دفاع مقدس هستند و لازم است این گنجینه ها برای مردم تبیین شود.

 وی اظهار داشت: رزمندگان پزشک خاطراتی بزرگ در جبهه ها و بعد از آن دارند که همه اینها نکات پنهان جنگ هستند و باید به درستی احیاء شوند و می شود مستندات خوبی در این زمینه تهیه کرد.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  تأکید کرد: خدمات هلال احمر و بهداری رزم به مراتب مخصوص ایام دفاع مقدس نیست و بعد از هشت سال هم این خدمات ادامه داشته و برخی از آنها هنوز ادامه دارند.

 وی در پایان با اشاره به اهمیت این موضوع در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود یک نمایشگاه تخصصی در زیرزمینی بیمارستان علوم پزشکی برگزار کنید و لازم است عملکرد حوزه های بهداشت و درمان را مورد نمایش قرار دهید و می توان دستاوردهای پزشکی را در حوزه دفاع مقدس به خوبی  آنجا نمایش داد و برای اینکه کار بهتر و جامع تری شکل گیرد صرف یادواره نباشد و کار گسترده تر انجام شود.

سرهنگ پاسدار رضا کریمی مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه روح الله نیز در این جلسه گفت: کنگره های شهدا در کشور با اهداف مختلفی برگزار می شوند که یکی از مهمترین اهداف آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید کشور است.

وی افزود: جامعه پزشکی نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن ایفا کردند که نیاز است این اقدامات ارزشمند به اطلاع نسل جدید امروز برسد.

سرهنگ کریمی تأکید کرد همچنین سایر مراکز درمانی که خدمات موثری به جبهه ها و رزمندگان ارائه می کردند هم نباید فراموش کنیم که یکی از آنها بهداری رزم است که نقش تمام ارکان آن باید تبیین شود.

وی افزود: برخی از پزشکان استان مرکزی در زمان جنگ عمل های تخصصی انجام می دادند که در کشور جزء عمل های برتر بود.

سرهنگ کریمی در پایان خاطر نشان کرد: در باغ موزه دفاع نقدس استان بخشی از فضا را به شهدای بهداری اختصاص می دهیم تا بتوانیم در جهت تبیین اقدامات این عزیزان موثر باشیم.

مصطفی مشایخی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: ۵۴۰ هزار سند در مرکز اسناد دفاع مقدس جمع آوری شده است که اداره حفظ آثار این آمادگی را دارد اسناد را در اختیار پژوهشگران اجلاسیه بهداری قرار دهد و در این اسناد نقش ارگان های دیگری چون سازمان انتقال خون و هلال احمر در دفاع مقدس به خوبی تبیین شده است.

ارسال نظرات