استاندار مرکزی گفت: در تفاهم نامه استانداری مرکزی و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مقرر شد یک‌هزار واحد مسکونی احداث شود که تعهدات به صورت نصف نصف خواهد بود. همچنین پیگیری‌های لازم در حال انجام است و امیدواریم طی دو سه ماه آینده مسئله زمین این پروژه ها حل شود
کد خبر: ۹۱۱۷۸۳۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در دیدار با مدیرکل و امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه کمیته امداد مانند انقلاب اسلامی ۴۰ ساله شد، گفت: دیدیم که پس از فرمان امام خمینی(ره) برای تشکیل کمیته امداد، این نهاد انقلابی توانست بخش عمده‌ای از حامیان انقلاب را تحت پوشش خود در بیاورد و این افتخار بزرگی است که نصیب کمیته امداد شده است.

وی افزود: کمیته امداد با تمام برنامه ریزی ها و اقداماتی که انجام داد، از امتحان چهل ساله رو سفید بیرون آمد و با کار خود باعث شد یک خانواده، کمتر به انحراف کشیده شود و کمتر به سمت آسیب‌های اجتماعی برود که این خود بزرگترین ثواب است.

آقازاده با اشاره به اینکه در برخی از دستگاه‌ها گزارشاتی از فساد وجود دارد، ادامه داد: اما این اتفاق در کمیته امداد نیافتاده است که نشان از فضای کاری مثبت و همچنین جذب نیروهای وظیفه شناس دارد و بودن در چنین فضای انقلابی هر کسی را از دسیسه های شیطانی دور نگه می دارد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه کمیته امداد با اقتدار و برنامه ریزی، کارنامه قابل دفاعی دارد، اظهار کرد: در سال ۹۷ مشکلات به گونه ای شد که ۹ هزار خانوار به کمیته امداد اضافه شدند که خود نشان دهنده شرایط سخت امسال است. ولی در این موضوع هم کمیته امداد سربلند بیرون آمد به صورتی که امسال نه تنها کمک ها کم نشد، بلکه افزایش یافت و این به معنای اعتقاد مردم و قدرشناسی آنها است.

وی تصریح کرد: مردم وقتی تلاش و نیت خالص پرسنل و امدادگران کمیته امداد را می‌بینند، کمک هایشان به محرومان و نیازمندان از طریق این نهاد افزایش می یابد.

آقازاده در ادامه با اشاره به تفاهم نامه استانداری مرکزی و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در این تفاهم نامه مقرر شد یک‌هزار واحد مسکونی احداث شود که تعهدات به صورت نصف نصف خواهد بود. همچنین پیگیری‌های لازم در حال انجام است و امیدواریم طی دو سه ماه آینده مسئله زمین این پروژه ها حل شود؛ در اوایل سال ۹۸ پروژه ها آغاز خواهد شد که می تواند کار تاریخی ماندگاری در استان باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل مشغله کمتر وقت می شود تا با خانواده‌های نیازمند کمیته امداد دیداری صورت گیرد، ادامه داد: لازم است که از سال آینده هر دو هفته یک بار این برنامه ریزی انجام شود تا سرکشی از خانواده محرومین صورت گیرد. همچنین باید تلاش شود تا بتوانیم از ظرفیت خانواده های تحت پوشش در جهت ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه طبق آمار در سال جاری ۲۲۰۰ فرصت شغلی در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است اظهار کرد: این کار، کار بزرگی است چرا که هم به نفع دولت، هم کمک به اشتغال کشور و استان است. همچنین توجه به اشتغال خانوارها در روستاها از مهاجرت آن ها به شهر جلوگیری می کند، آسیب های روانی و اجتماعی را کاهش می دهد، باعث خودکفایی خانواده‌های روستایی می‌شود و آثار مطلوب بسیاری دارد که قابل گفتن و ارزیابی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت مردم بسیار بیشتر از آن است که در حال حاضر از آن استفاده می کنیم. البته کمیته امداد در این موضوع هم موفق بوده است.

قنبر موسی نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این جلسه به بیان خدمات این نهاد پرداخت و گفت: علی رغم سخت تر شدن شرایط نسبت به سال گذشته در بخش های مختلف رشد خوبی را شاهد بودیم.

وی دغدغه اصلی را توجه معیشت مردم برشمارد و افزود: بیش از ۹ هزار خانواده در سال جدید به آمار مخاطبین کمیته امداد اضافه شده است. همچنین در کنار معیشت مددجویان، ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب کمک معیشت و مستمری پرداخت شده است.

موسی نژاد اجاره مسکن خانواده ها را یکی دیگر از فعالیت‌های این کمیته خواند و تصریح کرد: در سال جاری اجاره بهای مسکن بیش از یک هزار نفر پرداخت شده است. همچنین پرداخت ۳ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه، استفاده ۵ هزار نفر از خدمات موردی، پرداخت تمامی هزینه های مکمل خانواده ها با عنوان بیمه تکمیلی، به صفر رساندن پشت نوبتی ها در زمینه جهیزیه مسکن و درمان، جزء دیگر اقدامات کمیته امداد استان مرکزی است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی یکی از خدمات مورد توجه این کمیته را بحث اشتغال دانست و تاکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته از محل تبصره ۱۶ قانون، تا به حال از سهم ۳۷ میلیاردی، ۳۲ میلیارد آن جذب شده است که بر اساس توافق صورت گرفته با بانک ها، آن ها متعهد شده اند که مابقی این مبلغ را نیز پرداخت کنند و امیدواریم که به صورت ۱۰۰ درصد این امر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در اشتغال پایدار روستایی از سهم ۶۰ میلیاردی، ۶۰ میلیارد پرونده را معرفی کردیم، بیان کرد: حدود ۴۰ درصد آن در کارگروه ملی تایید شد که از این مبلغ، حدود ۲۰ درصد آن پرداخت شده و امیدواریم در شش ماهه ابتدای سال ۹۸ منابع پیش بینی شده جذب شود.

موسی نژاد با بیان اینکه در سال جاری ۲۲۰۰ فرصت شغلی با تکیه بر منابع داخلی و حدود ۷۰۰ مورد کاریابی با تعامل با کارآفرینان و صنایع صورت گرفته است، ادامه داد: در مسائل فرهنگی نیز اقدامات خوبی انجام دادیم. به عنوان مثال برای ۹۶۰۰ نفر جلسات بصیرت افزایی و آموزشی و برای ۴ هزار نفر اردوهای زیارتی برگزار کردیم.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی کمک های مردم استان را در سال ۹۷، ۴۶ درصد بیشتر از سال ۹۶ دانست و اظهار کرد: این در حالی است که میانگین درآمد کشور حدود ۳۵ درصد بوده است. همچنین در ۱۱ ماهه امسال ۶۰ میلیارد تومان منابع مردمی داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ نفر از فرزندان یتیم صاحب حامی شدند، گفت: در شرایط فعلی مخاطبین کمیته امداد نیازمند توجه ویژه هستند و باید از تمامی ظرفیت‌های استان در جهت این توجه کمک بگیریم که رهبری هم در گام دوم انقلاب چنین درخواستی را از مسئولین داشتند.

ارسال نظرات