خبرهای داغ:
با معرفی برگزیدگان؛

پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند پایان یافت

پانزدهمین جشنواره شمالغرب کوثر مرند با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۱۱۷۸۳۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند در آیین پایانی این جشنواره با اشاره به برگزاری منطقه ای این دوره از جشنواره اظهار داشت: جشنواره شعر کوثر از جشنواره های حائز اهمیت آذربایجان شرقی است که امسال برای دومین بار به صورت منطقه ای برگزار شد.

مهران فرجی افزود: در جشنواره امسال، بیش از ٣٠٠ اثر در رشته های شعر و ادبیات به زبان های ترکی و فارسی از ٢٥ شهر ایران شرکت داشتند.

وی یکی از ویژگی های این دوره از جشنواره را کشف استعدادهای جدید بیان کرد و گفت: امسال برای اولین بار جشنواره شعر در بخش زیر ٢٠ سال نیز برگزار و تعدادی اثر در این بخش به جشنواره ارسال شده بود.

فرجی ادامه داد: پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند در دو موضوع آزاد و موضوع حضرت زهرا(س) و مقام مادر برگزار شد و اشعار رسیده نیز از لحاظ فنی قوی و قابل قبول بودند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند گفت: در صورتی که جشنواره شعر کوثر از لحاظ بودجه ای بیشتر حمایت شود، در سال آینده این جشنواره را به صورت کشوری برگزار می کنیم.

وی یادآوری کرد: امیدواریم در کنار برگزاری این جشنواره ها، شب های شعر روستاها و روستاهای دوستدار کتاب را نیز با همکاری بخشداری فعال کنیم.

بر اساس این گزارش در پایان این آیین علی سلیمانی از همدان رتبه اول را در موضوع حضرت زهرا(س) کسب کرد و امیر رسولی از زنجان و محمد شکری فرد از تبریز به مقام های دوم و سوم این بخش رسیدند.

در موضوع مقام و منزلت مادر نیز ابراهیم قبله آرباطان از هریس مقام اول را به خود اختصاص داد و سهیلا باقریان از تبریز و شیوا فضلعلی از ملایر رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش موضوع آزاد نیز رقیه هاشم زاده از اهر، محمود مرادی از مرند و شهلا نوروزی از مرند به ترتیب رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.

همچنین در بخش استعدادهای ویژه زیر ٢٠ سال تنها نفرات اول و دوم حائز رتبه شدند که هانیه مهدوی کیا از مرند اول و امیرحسین دوست زاده از مرند دوم شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها