خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

هشدار آبفای قزوین به شهروندان/ افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق به دلیل خانه‌تکانی

بیرنوندی گفت:میانگین مصرف آب توسط مشترکین آبفای شهری بیش از ۱۸۰ لیتر در شبانه‌روز و این میزان مصرف در روزهای پایان سال و هنگام خانه‌تکانی به صورت محسوسی افزایش می‌یابد
کد خبر: ۹۱۱۷۸۱۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

داراب بیرنوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به افزایش میزان مصرف آب در ایام پایانی سال بیان کرد: انجام خانه ‌تکانی باعث بالا رفتن مصرف بالای آب شده و لازم است تا شهروندان گرامی با مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی، امکان استفاده عادلانه از آب را برای همه مناطق استان فراهم نمایند.

وی گفت:بالا رفتن میزان مصرف آب در ایام خانه‌تکانی باعث افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق شهری می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: در همین راستا ضروری است مشترکین برای جلوگیری از افت فشار آب و هدر رفت آن هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی این نعمت با ارزش الهی دقت بیشتری داشته باشند.

بیرنوندی با اشاره به میانگین مصرف آب عنوان کرد:میانگین مصرف آب توسط مشترکین آبفای شهری بیش از ۱۸۰ لیتر در شبانه‌روز و این میزان مصرف در روزهای پایان سال و هنگام خانه‌تکانی به صورت محسوسی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام خانه ‌تکانی و لزوم اطلاع رسانی به جامعه گفت: رسانه‌ها با اطلاع رسانی در این زمینه می توانند زمینه همکاری شهروندان را در مصرف بهینه آب فراهم آورند زیرا اصلاح برخی از روش‌های نادرست مصرف آب از هدر رفت آب تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اضافه کرد: به رغم مصرف بالای آب در ایام پایانی سال، شرکت آبفای استان تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن نوسان و افت فشار آب به کار خواهد بست.

 

1010/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها