فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت:حضور در سرزمین‌های نور به برکت خون ریخته شده شهدا و معنویتی که در آنجا وجود دارد تأثیر به سزایی برای انتقال فرهنگ شهدا بر روی نسل جوان دارد.
کد خبر: ۹۱۱۷۸۰۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سرهنگ پاسدار محمدرضاعسگری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به اهمیت فرهنگ عاشورا در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی گفت: یکی از داشته‌های مهم شیعیان ایران اسلامی که توانسته اند در این چهل سال انقلاب نهضت را پیش ببرد فرهنگ عاشورا است، در حقیقت آنچیزی که باعث امنیت و موفقیت ما شده است همین نهضت عاشورا است.

وی افزود: ایثار و جهادی که از فرهنگ عاشورا تولید شده است باعث اقتدار روز افزون جمهوری اسلامی شده است و این نشان دهنده این است که ما الگوی خود را حضرت اباعبدالله (ع) قرار داده ایم.

سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری با اشاره به اتحاد دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی اگر توانسته است چهل سال در برابر قدرت‌های جهان با دست خالی ایستادگی کند و تمام ترفند‌ها و برنامه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری نابود کنیم و تمام تهدیدات سخت و نرم آن‌ها را نقش برآب کنیم به دلیل فرهنگ عاشورایی است و فاکتور‌های ایثار، شهادت، ازخود گذشتگی و شهامت برگرفته از این نهضت هستند.

وی در ادامه گفت:لذا با این توضیحات ما بنا بر وظیفه انقلابی برای تداوم راه چهل ساله و حفظ ارزش‌ها باید مسیر اباعدالله (ع) و شهدای اسلام را ادامه دهیم و یک برنامه رزی دقیق برای آن انجام دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک عنوان کرد: نسل جدید کشور این مسیر و این راه را ندیده و تجربه نکرده است و با توجه به فشار‌های دشمنان و نقشه‌های آن‌ها به دنبال این هستند که این ارزش‌ها را در در نزد این نسل بی اعتبار کند و جامعه را به سمت برهنگی فرهنگی سوق دهد و لذا هرچقدر ما برای راه شهدا برنامه ریزی کنیم کم است.

وی افزود:یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمک کند و پیام شهدای را منتقل کند و آن‌ها را به عنوان الگویی برای نسل جدید معرفی کند راهیان نور است.

سرهنگ عسگری با اشاره به اهمیت تقویت اردو‌های راهیان نور گفت: حضور در سرزمین‌های نور به برکت خون ریخته شده شهدا و معنویتی که در آنجا وجود دارد تأثیر به سزایی برای انتقال فرهنگ شهدا بر روی نسل جوان دارد.

وی افزود:ناحیه بسیج مقاومت اراک در طول سال برنامه‌های مختلفی برای تقویت اردو‌های راهیان نور دارد که به دلیل تعطیلات ایام نوروز این اردو‌ها بیشتر انجام می‌شوند و ما هم اردو‌های خانوادگی را در این ایام گذاشتیم، در تابستان به دلیل گرمی هوا راهیان نور غرب کشور را برگزار می‌کنیم و در مقطع سال تحصیلی راهیان نور دانش آموزی که در کل این برنامه فرهنگی را در سه مرحله انجام می‌دهیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک با برشمردن برنامه‌های راهیان نور خاطر نشان کرد:در ایام عید دو برنامه ریزی برای راهیان نور انجام می‌شود، ابتدا برای کسانی که به شکل خود جوش با وسیله‌های خودشان عازم می‌شوند و دوم کسانی که با کاروان هماهنگ می‌شوند و با توجه به شرایط مقر‌های استان در سرزمین جنوب به سه مرحله اعزام‌ها صورت می‌پذیرند که بخشی از آن‌ها مربوط به اداره‌ها و کارخانجات است و بخشی هم اصناف که حضور راویان و مداحان همراه با بسته‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های ذیل راهیان نور می‌باشد.

وی در پایان گفت یکی از نقاط قوت کار در راهیان نور حضور تیم رزمی در سرزمین راهیان نور است که این تیم همراه با روایان یک بازخوانی از فضای جبهه و هشت سال دفاع مقدس به همراه پاسخگویی به شبهات را برای زائران فراهم می‌کنند.

ارسال نظرات