فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امسال 10 هزار نفر از آذربایجان غربی به سرزمین‌های نور اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۱۱۷۷۹۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حبیب شهسواری امروز در نشست خبری با مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این بیانیه یک بیانیه جامعی بوده و از فراگیری محتوایی و جامعیت محتوایی برخوردار است به این معنا که هم نگاهی به گذشته و تاریخ دارد و هم شرایط امروز کشور را توصیف می کند.

وی افزود: این بیانیه، هم یک نقطه روشن و چشم اندازی برای آینده کشور ترسیم می کند و هم راه رسیدن و تحقق این نقطه روشن را مشخص می کند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اهل قلم در خصوص تبیین و تشریح این بیانیه در جامعه، افزود: حقیقت مطلب که در بیانیه مقام معظرم رهبری آمده، آنگونه که باید تبیین و تشریح می‌شد اتفاق نیفتاد و در غبار هیاهوی دشمنان انقلاب و نظام نمایان نشد، بنابراین اهالی رسانه و قلم وظیفه دارند ابعاد نهفته و کلید واژه‌های این بیانیه که به قدری ارزشمند هستند در جامعه تبیین، تشریح و پردازش کنند.

نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس مظلوم واقع شده است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به بحث راهیان نور در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آذربایجان‌غربی یکی از پنج استان اول درگیر در دفاع مقدس بوده و هست و سهم این منطقه از سایر مناطق بیشتر است و مردم آذربایجان غربی در طول ۴۰ سال در خط مقدم دفاع مقدس بوده اند.

شهسواری تصریح کرد: آذربایجان‌غربی پس از استان خوزستان بیشترین عملیات برون مرزی را به خود اختصاص داده و 12 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و تا به امروز با اقتدار و با صلابت مقابل ضدانقلاب و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌ایم.

وی با گلایه از مسوولان استانی نسبت به عدم شناساندن نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس به جوانان و نوجوانانمان افزود: هنوز در این استان به فرزندان و دانش آموزان خودمان نتوانسته‌ایم عظمت و اقتدار آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس و مبارزه با ضد انقلاب را نشان دهیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برپایی راهیان نور در شمال‌غرب کشور در قالب برگزاری اردوهای معنوی راهی برای معرفی و شناخت گوشه ای از رشادت های مردان این مرز و بوم در طول هشت سال جنگ تحمیلی است و باید همه مسوولان استان راغب شوند تا با کلام،قدم، قلم و سرمایه‌گذاری و پیگیری، آذربایجان‌غربی را نماد استقامت،رشادت و پایداری و امنیت با ظرفیت راهیان نور شمال غرب کشور به آحاد جامعه معرفی کنیم.

برنامه ریزی برای میزبانی 500هزار نفر زائر راهیان نور شمالغرب کشور

 شهسواری افزود: تاکنون میزبان 270 هزار زائر از17 استان و مناطق مختلف کشور از مرداد ماه تا نیمه دوم آذرماه سالجاری بوده‌ایم و سال آینده برای میزبانی ۵۰۰ هزار نفر زائر راهیان نور شمالغرب کشور در آذربایجان‌غربی برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد:مقدمات احداث و ساخت یادمان شهدا از چند سال گذشته به صورت جدی در این استان آغاز شده است که متاسفانه احداث زیرساخت ۵ یادمان به کندی پیش می رود.

وی اضافه کرد: ۴۷ هزار و ۵۵۴ از مردم استان در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور حضور یافتند و ۱۴۶ هزار و ۷۵۶ نفر از سایر استان‌ها برای بازدید از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور وارد آذربایجان‌غربی شدند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای بهترین شرایط امنیتی برای سرمایه گذاری است و از مسوولان امر انتظار داریم اهتمام ویژه ای در این حوزه داشته باشند.

اعزام 10 هزار نفر به سرزمین‌های نور در هفته‌های آینده

شهسواری افزود: راهیان نور یکی از نهادهای شکوهمند انقلاب و عامل پیوند نسل گذشته و نسل جدید است و یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با جنگ نرم برگزاری چنین اردوهایی بوده و از ظرفیت‌های بزرگ برای اشاعه فرهنگ ایستادگی مقابل دشمنان است.

وی گفت: امسال ۱۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی با 160 دستگاه اتوبوس برای بازدید از مناطق عملیاتی، به راهیان نور جنوب کشور اعزام می‌‌شوند و تعداد کثیری هم به صورت خودجوش و با وسیله نقلیه شخصی در این رویداد معنوی شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اعزام کاروان‌های راهیان‌نور هر سال از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همکاری نهادها و ادارات برای برپایی باشکوه این رویداد در سال جاری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بسیج ، آذربایجان‌غربی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه مورد اصابت بمب های رژیم بعثی عراق قرار گرفته، در جنگ های زمینی نیز با نیروهای بعثی و مزدوران آنان درگیر بوده است و مردم آذربایجان‌غربی نه فقط طی هشت سال دفاع مقدس بلکه از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به امر دفاع مشغول بوده اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات