با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد

اجلاسیه کنگره شهدا ۲۰ اسفند در شهرستان دهگلان میشود

۲۰ اسفند ماه سال جاری شهرستان دهگلان شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی با حضور مهمانان کشوری، استانی و شهرستان خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۱۷۷۳۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  کوچه پس کوچه‌های دهگلان هنوز هم بوی شهدا را می‌دهد شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و شهدای جان برکف دوران جنگ تحمیلی با ایثار و فداکاری که برای حفظ آب و خاک از هستی خود گذشتند.

آری ۲۰ اسفند ماه سال جاری دهگلان َشاهد بزرگترین رویداد فرهنگی اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید کردستان و ۶۹ شهید دهگلان قهرمان است شهیدانی که  اوایل انقلاب برای دفاع از آب و خاک بخاطر آزار، اذیت و فشار دشمن به شهر‌های قروه و کرمانشاه مهاجرت کردند.



سازمان پیشمرگان مسلمان کرد شاخه دهگلان


امروز مردم متدین وهمیشه درصحنه شهرستان دهگلان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، اسرا و گمنامان حماسه دفاع مقدس با یاد آوری خاطرات آن دوران در انتظار این رویداد بزرگ حماسی و فرهنگی نشسته اند.

خبرنگار ما در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کردستان و ۶۹ شهید شهرستان دهگلان جهت آشنایی بیشتر با شهدا و برگزاری اجلاسیه نهایی شهرستان گفتگویی با مدیران شهرستان دهگلان انجام داده است.

امام جمعه دهگلان

ماموستا سید عارف عنایتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن اظهار داشت: شهدا محبوب خداوند متعال و محبوب قلوب انسان‌های ایماندار هستند و اراده خدواند بر این است که شهدای راه حق و حقیقت همیشه زنده بمانند.

امام جمعه دهگلان گفت: کشور ایران اسلامی خصوصا کردستان و شهرستان دهگلان شهدا و افرادی شاخص را تقدیم انقلاب کرده اند و افرادی جان خود را فدا نموده اند که انسان‌های بی نظیر و نمونه بوده اند.


ماموستا عنایتی گفت: هیچ فرهنگ لغتی نمی‌تواند ایثار و فداکاری شهدا را به درستی معنا نماید یعنی اینکه آن انسان به تفکر و اندیشه‌ای رسیده که جان، هستی و خانواده خود رافداکند.

امام جمعه دهگلان گفت: شهدا به جایگاه اعلا می‌رسند و مقام شفاعت را در روز قیامت برای شفاعت انسان از خداوند دریافت می‌کنند که این مقام شوخی نیست بلکه حکم و فرمود: ه خدا و پیامبر است.


رئیس مرکز بزرگ اسلامی دهگلان


حجت الاسلام رضایی مدیر مرکز بزرگ اسلامی دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:شهدای عظیم اشان با نیت پاک، صادقانه مخلصانه و عشق به مردم و ولایت در صحنه نبرد با دشمن قدم گذاشتند و برای دفاع از وطن و مردمشان جان خود را فداکردند.


وی افزود: امروز وظیفه ما در مقابل شهدا و جان برکفان بسیار سنگین است که باید بتوانیم ادامه دهنده و رهرو آنان باشیم.



فرماندار دهگلان


در ادامه جمال ارشدی فرماندار دهگلان با نام بردن از کنگره ۵۴۰۰ شهید به عنوان یکی از کنگره‌های بسیار مهم استان گفت: حفظ ارزش‌هایی که ایرانیت و اسلامیت را مد نظر دارد از جمله رویکرد‌های این کنگره است.



ارشدی افزود: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، امنیت و آرامش برگزار خواهد شد.


وی اظهار داشت: این کنگره که با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد تاکنون ۶ جلسه استانی و ۲۳ کمیته برای انجام هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری هر چه بهتر این کنگره گذرانده است.



فرمانده سپاه دهگلان

سرهنگ پاسدار محمد امانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دهگلان با بیان اینکه این انقلاب به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش‌ها بنا شده است، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم از این انقلاب به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

فرمانده سپاه دهگلان باتاکید بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم نقش بسیار مهمی در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی و سایر موفقیت‌های کشور در دوران پس از جنگ داشت وی افزود: دشمنان تحمل مشاهده پیشرفت انقلاب اسلامی را از نظر علمی و معنوی ندارد و از راه‌های مختلف می‌کوشند تا یاد شهدا از جامعه اسلامی زدوده شود، اما مردم ما با بصیرت و آگاهی خود این نقشه‌ها را باطل می‌کنند.


وی یکی از اقدامات خوب در مسیر برگزاری این کنگره را تدوین کتاب «لیلاخ در آیینه انقلاب» دانست و اظهار کرد: این کتاب در چهار فصل با موضوعات "نقش مردم"، "سقوط رژیم"، "پیروزی انقلاب اسلامی" و "تاسیس سازمان و خاطرات پیشمرگان کرد مسلمان" در ۱۶۰ صفحه توسط «جعفر درویشی» تدوین شده است که در روز اجلاسیه از آن رونمایی خواهد شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار