کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ساز و کار جدید اروپا کمترین ارزشی برای ایران ندارد؛اگر مسئولین اجازه دهند، بسیج و سپاه در همین شرایط می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند و هر چه که نیاز باشد تولید کنند.
کد خبر: ۹۱۱۷۷۲۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص شرایط اقتصادی کشور با بیان اینکه دستگاه رسانه ای و مسئولین تجربه هشت سال دفاع مقدس را فراموش کرده اند، گفت: افرادی که در آن زمان مقاومت کردند و شهید شدند و برخی دیگر جانباز شدند؛ اما موفق شدند و به تاریخ نشان دادند که کمتر کشوری اینگونه است.

وی با اشاره به اینکه مدیرانی از پس کارها برآمدند، عنوان کرد: هم اکنون شاهد هستیم که در عرصه هایی مانند صنایع دفاع دستاوردهای عظیمی داشته ایم و به تدریج در دوران مرحوم هاشمی رفسنجانی نظام سرمایه داری، فرد گرایی و خودخواهانه ای در ایران پیاده شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی کشور با بیان اینکه فرهنگ سرمایه ای برای مسئولین تراز اول ایران و وزراء سهم مهلک است، ابراز کرد: ما شاهد اقدامات آمریکایی های از ابتدای انقلاب بوده ایم و بعد از دوران دفاع مقدس اداره کشور به گونه ای شد که عده ای ثروت به دست آوردند.

رزاقی ابراز کرد: چرا باید با وجود شرایط بیکاری و اوضاع اقتصادی کشور واردات 1500 میلیارد دلاری را داشته باشیم؟چرا مسئولین باید این کار را انجام دهند؟

وی با اشاره به مطلب فوق و بیان اینکه مسئولین هر زمان اراده کنند سپاه، بسیج و ارتش پای کار هستند، تصریح کرد: آنچه که ما در قانون ایجاد نکرده ایم استقلال مستقل اقتصاادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی است که به آن توجه نکرده ایم و فقط استقلال امنیتی و دفاعی را مورد توجه قرار داده ایم که تا کنون آمریکا جرأت حمله به ما را نکرده است.

رزاقی با بیان اینکه تهاجم دشمن دقیق و چند جانبه است، اظهار کرد: آنان گمان می کنند که ایران در مانده است؛ در حالی که ما می توانیم نیاز خود را با استفاده از منابع عظیم مان تأمین کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز کرد: مسئولین کاری کردند که خط آمریکا رشد پیدا کند؛ هم اکنون سه سال از مسئله برجام گذشته و آمریکا هم از برجام خارج شده است؛ ما نیز باید همان زمان برجام را رها می کردیم و به سمت احیا صنایع هسته ای می رفتیم و نیورهای انقلابی خود را احیا می کردیم.

وی با اشاره به اینکه اروپائیان نیز می خواهند کودکی را فریب دهند، گفت: مسئولین ما نیز فریب می خوردند؛ ساز و کار جدید اروپا این است که ما نفت را جای دیگر بفروشیم و بعد هزینه آن را به حساب آنان واریز کنیم و در ازای آن به ما غذا و دارو بدهند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه امروزه آمریکا و اروپا تعیین کننده سرنوشت جهان نیستند، عنوان کرد: ساز و کار جدید اروپا کمترین ارزشی برای ایران ندارد؛ چرا که آنان بعد از این مسائل دیگری را عنوان می کنند که چرا ایران در یمن کار کرده است؟

رزاقی ادامه داد: در حالی که اگر ما از آنان دفاع نمی کردیم و روح مقاومت را در وجود آنها به وجود نمی آوردیم طرح عربستان برای پیاده سازی خلیفه را به وجود می آمد؛ این اقدامات نشان داد که ما می توانیم نهضت اسلامی جهانی را را به وجود بیاوریم و می توانیم به تمام مستتضعفان جهان کمک کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه 30 میلیون بیکار و 50 میلیون زیر خط فقر در کشور داریم، ابراز کرد: آیا مسئولین موظف نیستند که از آنان حمایت کنند؟

وی در پابان خاطر نشان کرد: اگر مسئولین اجازه دهند، بسیج و سپاه در همین شرایط می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند و هر چه که نیاز باشد تولید کنند؛ این در حالی است که مسئولین ما اعتقاد ندارند و می خواهند ما را به ذلت بکشانند.

منبع: دانا
ارسال نظرات