مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران خبر داد

850 مسکن مددجویی با همکاری سپاه ساخته می شود

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران با اعلام ابن خبر گفت: سال آینده یکهزار مسکن مددجویی ساخته می شود که 850 مسکن از این تعداد با همکاری سپاه عاشورا ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۹۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد کلامی افزود: این مسکن ها در مناطق محروم و روستایی ساخته و تحویل داده می شود که 30 میلیون آن توسط کمیته امداد و 15 میلیون آن توسط بسیج سازندگی سپاه عاشورا هزینه می شود.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری کمیته امداد استان در ساخت مسکن مددجویی، اظهارداشت: امسال 800 مسکن مددجویی در دست ساخت داشتیم که 720 مسکن آن هفدهم اسفند با حضور مسئولان سپاه عاشورا افتتاح و طی آن تفاهم نامه ساخت 850 مسکن برای سال آینده بسته می شود.

کلامی در ادامه با اشاره به اوضاع معیشتی اخیر و مشکلات اقتصادی، گفت: متاسفانه در چند ماه اخیر تعداد مددجویان تحت پوشش افزایش یافته و اکنون 75 هزار نفر تحت پوشش این نهاد هستند.

وی با بیان اینکه فقر امسال خارج از تصور بوده است، اضافه کرد: پیش بینی می کردیم امسال زمان عید افراد تحت پوشش را به 50 هزار نفر تقلیل دهیم که متاسفانه شرایط اقتصادی حاکم موجب افزایش آن نیز شد.

کلامی در بخش دیگر سخنان خود به رشد 19 درصدی مشارکت های مردمی در بحث صدقات اشاره و بیان کرد: در خصوص کمک به ایتام نیز آذربایجان شرقی رشد 57 درصدی داشته است که با احتساب دیگر شاخص های مشارکتی کمیته امداد آذربایجان شرقی با 34درصد رشد جزو استان های برتر شناخته شد.

وی شفاف سازی فعالیت های کمیته امداد را از مهم ترین رویکرد این نهاد عنوان و بیان کرد: درآمد و هزینه کرد این نهاد واضح و قابل ارائه برای تبیین عملکرد آن است.

کلامی همچنین از اختصاص 10 درصد درآمد کمیته امداد به موسسات خیریه و تعامل با آن ها خبر داد و اظهارداشت: تلاش داریم با این تعامل بخشی از وظایف این نهاد را به مووسات خیریه اختصاص دهیم تا بتوانیم گستره خدمات رسانی خود را وسعت دهیم و مبارزه باذ فقر را مردمی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با برگزاری جشن نیکوکاری برای جمع آوری کمک های مردمی نیز پرداخت و گفت: این جشن از 15 اسفند آغاز می شود که انتظار داریم کمک های جمع آوری امسال به 30 میلیارد ریال برسد تا بتوانیم برای هر خانواد تحت پوشش مبلغ 200هزار تومان تا 23 اسفند اهدا کنیم.

کلامی از مردم خواست کمک های خود را در صورت امکان نقدی به مراکز جمع آوری ارائه کنند تا هم توزیع آن آسان بوده و هم به موقع در اختیار خانواده ها قرار دهند و هم خانواده ها بتوانند شاهد لذت خرید به کودکان خود باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار