استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر هماهنگی دستگاه ها و نهادها برای استقبال از مسافران نوروزی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۴۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
استاندار در نشست ستاد بحران استان با اشارهتاکید بر آمادگی دستگاه‌ها برای نوروزی کم خطر به اینکه دستگاه‌ها باید آمادگی کامل برای خدمات رسانی به گردشگران و میهمانان را داشته باشند و برای این مهم برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند گفت: در حوزه‌ی راهداری، حفاظت از جنگل‌ها و حراست از محیط زیست باید بازنگری دقیقتری انجام شود.
علی محمد احمدی به سقوط یک فروند بالگرد امداد رسان در استان چهار محال وبختیاری وکشته شدن ۵ نفر از هموطنان اشاره کرد وگفت:باید از این گونه حوادث درس بگیریم و ظریف اشتباه را به حداقل برسانیم.
استاندار به بارش‌های مطلوب در استان و سرسبزی طبیعت اشاره کرد و گفت:: این بارش‌ها و سرسبزی طبیعت احتمال حضور گردشگران در استان را چند برابر می‌کند که دستگاه‌های خدمات رسان از جمله اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر باید تعامل مطلوبی با همدیگر برای ارائه خدمات داشته باشند.
مدیر کل هواشناسی استان هم در این نشست بااشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد در جایگاه ششم کشوری در زمینه میزان بارش‌ها قرار دارد گفت:در یاسوج تاکنون ۸۳۰ میلی متر بارش وجود داشته و در هفته‌های آینده بارش‌های فصلی دور از پیش بینی نیست.
کاکاوند افزود: تا چهارم فروردین سال ۹۸ سامانه بارشی قوی در استان پیش بینی می‌شود و از ۴ تا ۱۶ فروردین سامانه‌ی ناپایداری در استان پیش بینی نمی‌شود.
نوروزی مدیر سازمازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هم از ابلاغ ۴ میلیارد تومانی از سوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور برای خرید زمین واحداث باند اصطراری وامداد ونجات شهرستان کهگیلویه خبر داد وگفت:باید زمین مناسب باند انتخاب و اقدامات دیگر نیز اجرا شود.
ایلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با اشاره به اینکه طرح سلامت نوروزی با محوریت اورژانس‌ها و بیمارستان‌های استان آماده خدمات رسانی به مردم در ایام نوروز است گفت:چادر‌های سلامت در گلوگاه‌های استان مستقر میشود و برای خدمات رسانی هرچه بهتر و کاهش خطای پزشکی نیازمند فعال شدن پنجاه درصد مراکز بیمارستانی بخش خصوصی هستیم.
دکتر اورنگ ایلامی از فعال شدن دو فروند بالگرد ویک دستگاه آمبولانس در محور‌های پرترافیک و پرتردد خبر داد.
محمدی تبار مدیر دفتر مدیریت بحران استان هم از کنترل راه‌ها وترافیک راه‌های استان خبر داد وگفت:باتوجه به گردشگر پذیر بودن استان برخی جاده‌ها و مسیر‌ها پاسخ گوی نیاز بار ترافیکی نیست که باید در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.
کناری فرماندار شهرستان بویراحمد هم گفت:آمار کالا‌های اساسی بخصوص گوشت وتخم مرغ باید قبل از ۲۵ اسفند مشخص شود.
جهانبین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم بااشاره به اینکه وجود ۵ پایگاه موقت ۱۶ پایگاه ایمنی سلامت در ورودی‌های شهر‌ها پیش بینی شده است گفت:در زمینه حمل جسد نیز باید تکلیف مشخص شود.
در این نشست همچنین در خصوص پوشش مخابراتی محور‌های مواصلاتی استان بحث و تبادل نظر شد.
ارسال نظرات