خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
سردار سجادیان در یادداشتی تحلیلی بر استعفای آقای ظریف:
سردار سجادیان در یادداشتی تحلیلی بر استعفای آقای ظریف نوشت: استعفای آقای ظریف یک اقدام شخصی، سیاسی و ضد امنیت ملی بود.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۳۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سیروس سجادیان فرمانده سابق انتظامی فارس در یادداشتی تحلیلی بر استعفای آقای ظریف نوشت: استعفای آقای ظریف یک اقدام شخصی، سیاسی و ضد امنیت ملی بود.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

در شرایطی است که هنوز متن کامل استعفای آقای ظریف انتشار نیافته بود، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: هر گونه تفسیر و تحلیل علل استعفای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، غیر از آن چه ایشان در صفحه  اینستا گرام شخصی خود آورده اند نادرست و عاری از هر گونه حقیقت است.ایسنا

 

در شرایطی که پیام پیروزی محور مقاومت با هدف برجسته ‌سازی موقعیت ایران به عنوان پشتیبان اصلی سوریه در برابر نقشه های شوم آمریکا، عربستان، انگلیس و رژیم صهیونیستی به جهان و مردم ایران اسلامی و کشورهای منطقه غرب آسیا بود، در مقابل، استعفای آقای ظریف مانند یک عملیات انتحاری در قلب لشکر خودی و به نفع دشمن بود. استعفای ظریف ضربه مهلکی بر پیکر محور مقاومت وارد کرد، غافل از اینکه لشکر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت آنچنان قوی است که توان چنین عملیات های انتحاری را دارد.

آنطور که از پیام اینستاگرامی آقای ظریف برداشت میشود، ایشان به سبب ناتوانی از ادامه خدمت پوزش خواستند. روشی پوپولیستی که در شان هیچ دیپلمات تازه کاری نمیباشد.

اگر استعفای آقای ظریف به سبب بی ‌اطلاعی از سفر بشار اسد به تهران و عدم دعوت از وی بوده نهایت بی ‌تدبیری است و اینطور که گفته شده آقای ظریف، شما قبلا 9 روز در خانه بست نشستید و سرکار نرفتید برای این عدم حضور هم دو روز بست می نشستید و بعد استعفا میدادید؟

استعفای آقای ظریف فتنه تقلبِ سال 88 را تداعی میکند، فتنه ای که اقتدارگرایان لیبرال وقتی متوجه شکست در انتخابات شدند با یک خودکشی سیاسی، فتنه ی تقلب را به راه انداختند و شیرینی مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات 88 را که مهر تاییدی بر اقتدار و پایداری نظام جمهوری اسلامی بود به کام مردم تلخ کردند، در اقدام اخیر نیز استعفای آقای ظریف بزرگترین خدمت به دولت آمریکا و دشمنان جبهه مقاومت بود، خدمتی که غیر مستقیم برای آمریکا رقم خورد و نشان داده شد که به هر طریق از تبلیغ شکست آمریکا در منطقه و جهان باید جلوگیری کرد.

حال که محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در منطقه پیروز میدان مبارزه با استکبارشدند و توانستند داعش را شکست داده و ماهیت دشمنان اسلام را برای جهانیان بیشتر از گذشته آشکار و هژومونی آمریکا  و حامیان آن در منطقه را خرد کنند، آقای ظریف به نیابت از همفکران سیاسی لیبرالِ خود شیرینی این پیروزی بزرگ را با استعفای بد موقع خود به کام مردم و جبهه مقاومت تلخ کردند و البته انتظار بیش از این را از آقای ظریف نباید داشت، زیرا ایشان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و سختی های مردم را درک نکردند که بخواهند مانند یک دیپلمات انقلابی عمل کنند، ایشان در آن زمان ها آمریکا بودند، اما حالا  میتوانستند مانند یک دیپلمات وطن‌ دوست، استعفا و گلایه اش را به دو روز بعد موکول کند. ایشان با استعفایش از جبهه مقاومت و اقتدار امنیتی نظام در منطقه  و جهان انتقام گرفت، این قبیله همیشه منافع فردی و جناحی را بر منافع ملی ترجیح داده و میدهند. آقای ظریف با استعفایش در این برهه از زمان بزرگترین خدمت را به نتانیاهو، ترامپ و دشمنان جبهه مقاومت در منطقه کرد و یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ( نمایش پیروزی مبارزه با استکبار) را به نفع غربی ها و کشورهای منطقه به حاشیه برد. ای کاش آقای ظریف به جای قهر و آشتی های مصلحتی مایه وحدت، افزایش اقتدار سیاسی در منطقه، اصلاح خطا ها و اشتباهات، افزایش اطمینان، افزایش احساس امنیت روانی در جامعه، و همکاری با سایر وزارتخانه ها، رفع مشکلات اقتصادی مردم، مبارزه با فساد، آرامش، کاهش تورم و مبارزه با گرانفروشی، همدلی در بین مردم و مسئولین و ایجاد نا امیدی در میان دشمنان میشدند.

استعفای آقای ظریف اگر به سبب عدم موفقیت در اجرای خواسته دوستان آمریکایی و احزاب سیاسی داخل کشور از قبیل نافرجام بودن برجام است، ایشان ضمن درخواست استعفا از رئیس جمهور با ذکر علت، پس از آن با مردم شفاف سخن می گفتند. به هرحال همزمانی استعفای آقای ظریف با سفر بشار اسد به تهران اقدامی شایسته و در شان دولتمردان انقلابی نبود، اینگونه اقدام ها یعنی اعتراض به عدم تامین منافع شخصی و یا حزبی! من اقدام آقای ظریف را یک حرکت شخصی، سیاسی و ضد امنیت ملی میدانم و بنظرم استعفای ایشان فراتر از عدم حضور در ملاقات و عدم توجه به حوزه وزارت امور خارجه و عدم تحقق خواسته‌هایی در برابر برجامِ نافرجام و لوایح استعماری اف.ای.تی.اف  و نوعی باج ‌خواهی سیاسی از نظام باشد.

در هر صورت؛

آقای ظریف، خوب میدانید که وزارت امورخارجه در ساختار سياسي کشور نهادی است فراح جناحی و غیر سیاسی و فراتر از تعلق سياسي تا بتواند اعتبار سیاسی نظام در نزد جهانیان را بخوبی حفظ کند، لذا رفتارها در برابر دوست و دشمن سنجیده تر باشد.

آقای ظریف، شما به عنوان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، نه فقط نماينده دولت روحانی بلکه نماينده حكومت و مردم در برابر جهانیان میباشید، اقدامات شما باید فراتر از جناح های سیاسی و نظرات شخصی اتان باشد.

آقای ظریف، از اینکه تصور میشود رفتارهای شما با هماهنگی از جاهای دیگری است برای رفع این ابهامات بر اساس آرمانهای انقلاب اسلامی و سیاست های ابلاغی نظام رفتارهای خود را تعریف کنید.

آقای ظریف، فارغ از اینکه دلیل استعفای شما، ناتوانی در مدیریت راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، یا اختلاف با آقای روحانی، یا بی انگیزه شدن به دلیل شکست در برجام و یا نتیجه ندادن مذاکره با اروپا و نهایتا عدم تامین خواسته اروپا و خاصه آمریکا باشد، اما به عنوان یک دیپلمات وطن پرست ، فرصت دارید که اشتباهات گذشته را جبران و به ارزش های انقلاب اسلامی پایبند و دولت آمریکا و نه مردم آمریکا را تا وقتی که تغییر رفتار از طرف آنان نباشد دشمن نظام اسلامی و مردم ایران بدانید.

آقای ظریف، افراطگرایان و لیبرالهای غربگرا با استعفای شما، تلاش کردند تا با بزرگ نمایی و القای اختلافات و حاکمیت دوگانه، سیاست خارجی حامیان جبهه مقاومت را مورد هجمه قرار داده و نهادهایی را که در منطقه تلاش دارند منزوی کنند.

امید که با برگشت تان به وزارت امور خارجه در راستای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی موفق باشید. سیروس سجادیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها