خبرهای داغ:
پایان تعهد بازسازی واحد های روستای مدد جویان زلزله زده استان کرمانشاه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۵۴۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

 

 

 

۲۵۰۰ واحد روستایی مددجویان زلزله‌زده استان کرمانشاه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  بازدید از مناطق زلزله‌زده و نیز تحویل منازل نوساخته به کرمانشاه سفر کرد.

فتاح در بدو ورود به این استان به همراه استاندار کرمانشاه و دیگر مسؤولان استان و شهرستان دالاهو، برای افتتاح واحدهای باقی‌مانده مددجویان زلزله‌‌زده به روستای بی‌نهر سفلی در بخش گهواره رفت.

روستای بی‌نهر سفلی 35 خانوار و 136 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 12 خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در میان اهالی این روستا قول داد که همه آن‌ها در آینده‌ای نزدیک به مشه دمقدس اعزام خواهند شد و از استاندار نیز درخواست کرد به اهالی روستا (مددجو و غیرمددجو) مبلغ 5 میلیون تومان کمک بلاعوض کند.

فتاح از پایان تعهد بازسازی واحدهای روستایی مددجویان زلزله‌زده خبر داد و افزود: اگر کمک‌های مردمی نبود، بی‌شک کار بازسازی با این پیشرفت انجام نمی‌شد، کمک‌های مردمی در 9 شهرستان زلزله‌زده این استان به ثمر رسید.

وی گفت: در نیمه دوم سال آینده، تمام واحدهای شهری مددجویان کمیته امداد (630 واحد) نیز تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم، خدمات‌رسانی در زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته را یک رکورد بی‌سابقه دانست و اظهار داشت: بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حسین خدرویسی افزود: تعهد کمیته امداد امام خمینی(ره) در بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده روستایی، 2 هزار و 500 واحد بوده که امروز به پایان رسید.

وی به برگزاری 120 جلسه در این راستا اشاره و بیان کرد: کمیته امداد به هر خانوار زلزله‌زده 12 میلیون تومان کمک بلاعوض کرده و بنیاد مسکن نیز به همین میزان (مبلغ 12 میلیون تومان) کمک کرده است.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه به تسهیلات 45 میلیون تومانی دولت با کارمزد چهار درصد در این راستا اشاره و بیان کرد: یک‌ تخته فرش، 40 متر موکت و 2 تخته پتو نیز از سوی کمیته امداد به خانه‌های نوساز مددجویان زلزله‌زده روستایی، اهدا شده است.

 

ارسال نظرات