فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان: دوهزار و 100 دانشجوی بسیجی به همراه 52 راوی به استعداد 52 دستگاه اتوبوس در اسفند ماه 97 به اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۵۳۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

سرهنگ پاسدار علیرضا کیخا، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:آغاز حرکت دانشجویان به مناطق جنگی و خوزستان از ۱۲ اسفند ماه از استان سیستان و بلوچستان شروع شده است، امسال تلاش شده تا در کیفیت راهیان نور توجه ویژه‌ای شود، هرچند کمیت هم از اهمیت ویژه برخوردار است خداوند را شاکریم که امسال هم استقبال دانشجویان در ثبت نام اردو‌های راهیان نور ویژه‌تر از سال‌های گذشته بوده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت راهیان نور از این حرکت عظیم به عنوان فن آوری تعبیر کرده اند، این تعبیر نشانگر آن است که راهیان نور از دریچه علم و با عینک علمی نگاه کرد و دوم اگر قرار باشد که از این زاویه به راهیان نور توجه شود، زمانی علم می‌تواند به فن آوری تبدیل شود که حلال مسائل جامعه باشد، راهیان نور ناظر بر فرهنگ دفاع مقدس است و برای حل مشکلات و مسائل جامعه امروز نگاه ما مبنی بر فرهنگ دفاع مقدس باشد و آن فرهنگ را الگوی خودمان قرار دهیم.

سرهنگ کیخا ادامه داد: ما می‌توانیم ویزگی اول راهیان نور است، استفاده از ظرفیت توان داخلی جهت رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی ویژگی دوم اردو‌های دانشجویی راهیان نور است، عدم سازش، ارائه راهکار برای عبور از موانع، را از دیگر ویزگی‌های راهیان نور دانست.

این مسئول شعا اهیان نور دانشجویی در سال ۹۷ را خرمشهر‌ها در پیش است عنوان و اظهار داشت: خرمشهر در فرمایش رهبر معظم انقلاب یک شهر نیست بلکه یک نماد است، که با ویزگی‌های راهیان نور می‌توان خرمشهر‌ها را آزاد کرد.
 
وی با اشاره به این مطلب که گام اول برای تحقق اهداف راهیان نور تغییر نگاه به این اردو است و زمانی که نگاه ما به مسائل جامعه بر اساس شرایط روز تغییر کند گام اول برای فتح خرمشهر ها را برداشته ایم.
 
کیخا با تاکید بر این مطلب که اتکا به خدا، بهره مندی از توان و ظرفیت داخلی، اعتماد به نفس در کنار هم قرار گیر مانند هشت سال دفاع مقدس موانع را پشت سر خواهیم گذاشت و برای رسیدن به این مهم بازدید از یادمانها را هدفمند اجرا می کنیم.
 
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد : اولین جلسه ستاد راهیان نور دانشجویی استان 3 ماه قبل با حضور دانشجویان تشکیل شد، در این اعزام ها برنامه ریزی و اعزام کاروانها دست دانشجویان است،  امسال اثر کار را با استقبال پرشور دانشجویان را مشاهده کردیم.
 
وی با تاکید بر این مطلب که از حجم اعزام شوندگان در هر دانشگاه با 3برابر افزایش روبه رو بودیم گفت: این استقبال نشانگر آن است که دانشجویان جوان ما امروز تشنه حرفهای شنیده نشده از جنس دفاع مقدس هستند، این عملیات بزرگ فرهنگی از 11 اسفند ماه با اعزام دانشگاه پیام نور راسک که بسیجیان اهل سنت بودند آغاز شده است.
 
این مسئول ادامه داد: 12 اسفند ماه دومین کاروان از نیکشهر و چابهار اعزام که 70درصد اهل سنت و 30 درصد دانشجویان اهل تشیع بودند که به این اردو ها اعزام شدند، 15 اسفند ماه از زاهدان، سراوان و زابل اعزام خواهند شد، که در مجموع بیش از 2هزار دانشجوی بسیجی در 6 مرحله و با استعداد 52 دستگاه اتوبوس به همراه 52 راوی رزمنده، طلبه و بسیجی به این اردوی معنوی اعزام خواهند شد.
 
کیخا در پایان خاطر نشان کرد:این اعزام ها از 11 اسفند آغاز شده و تا 20 ادامه خواهد داشت که نسبت به سال گزشته افزایش داشته سال قبلهزار و 800 نفر اعزام شدند امسال دوهزار و 100 نفر که 30 دستگاه خواهران و 22دستگاه برادران هستند.
 
 
ارسال نظرات