نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در جمع طلاب حوزه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شد، اظهار داشت: نقش حوزه و روحانیت در تحقق این بیانیه بسیار مهم و ارزشمند است.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۹۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان این‌که حوزه در کنار سایر  مراکز علمی و دانشگاهی به دنبال تحقق بیانیه گام دوم باشد، خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور و راهنمای نظام در ادامه مسیر نظام اسلامی است، از این رو همگان در تحقق این مطالبات نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با تأکید بر این‌که ملت و دولت باید برای تحقق منشور بزرگ انقلاب تلاش کنند، افزود: طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان نیز باید با تشکیل کارگروه‌ها و کرسی‌های علمی، گام‌های محکمی برای علمیاتی شدن بیانیه گام دوم بردارند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به این‌که  مدارس علمیه استان در کنار مراکز علمی و دانشگاه‌ها، باید با تشکیل کارگروه‌ها و کرسی‌های علمی در حوزه علمیه استان، برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام‌ بردارند، ابراز کرد: رهبری در این بیانیه، امید واقع‌بینانه، خوش‌بینانه، روشن‌گرانه و مومنانه را به عنوان ارکان اصلی مورد توجه قرار داده‌اند.

وی با بیان این‌که این ارکان برخاسته از خودآگاهی و خودباوری بوده و لازمه شناخت سنت‌های الهی و تجربه های انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای روحیه خودباوری در ملت بوده که ثابت شد "ما می توانیم" در شرایط کنونی نیز می توان با تکیه بر ظرفیت های درونی بر جنگ اقتصادی دشمن غلبه کرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بیانیه رهبری روایتی متفاوت و خلاقانه از انقلاب اسلامی را به نسل جوان جامعه ارایه کرده است، گفت: توجه به نسل جوان انقلاب، انصاف، صراحت، صداقت، صبر و حفظ عزت، صلابت و استواری، وظیفه‌سازی و مسؤولیت آفرینی در این بیانیه موج می‌زند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم مخاطب ویژه بیانیه را جوانان دانست و بیان کرد: این بیانیه از سوی کسی صادر شده که رهبری الهی و با اخلاص، باصفا، نورانی، عارف، ولی فقیه زمان، برخوردار از فقاهت و ولایت، حکیم، مصلحت اندیش و مجاهد کار کشته انقلاب است، بنابراین بهترین نقشه راه برای ادامه مسیر انقلاب است

ارسال نظرات