امام جمعه شاهرود:

اخلاق جهاد اکبر/ایران الگوی مقاومت در جهان

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اخلاق جهاد اکبر است گفت: امروز جمهوری اسلامی به برکت ایستادگی و مقاومت الگویی برای منطقه و جهان است.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۹۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه تفسیر و انس با قرآن شهرستان شاهرود به میزبانی مسجد الغدیر کوی سازمانی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان این شهر در سخنانی با اشاره به اصول اخلاقی در قرآن کریم اظهار کرد: این اصول در پنج بخش فردی، اجتماعی، خانوادگی، کارگزاران و دینی قابل تقسیم بندی و بررسی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از ارزش‌های اخلاقی قبل از اینکه دینی باشند انسانی هستند به ویژگی‌های اخلاقی فردی پرداخت و افزود: اخلاق فردی هفت مبحث دارد که در این اجمال به سه مبحث ازدیدگاه قرآن می‌پردازیم که اولین آن جهاد و تلاش در راه خداست.
امام جمعه شاهرود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در باب جهاد کبیر بیان کرد: جهاد کبیر با استفاده از آیات قرآن است بدان معنا که از دشمن نترسیدن و به خاطر دنیا با دشمن معامله نکردن است و کسانی که در جهاد اکبر موفق باشند در جهاد کبیر موفق خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه اخلاق جهاد اکبر است به مدیریت امام راحل در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام بسیاری از دروس از جمله سیاسی و نظامی را نخوانده بود، اما درست و دقیق مدیریت کرد و این به خاطر این است که اگر برای خدا حرکت کنی خدا مسیر‌ها را به رویت می‌گشاید.
امینی با اشاره به استقامت و ثبات در راه خدا به عنوان دومین خصلت اخلاق فردی افزود: اگر کسی می‌خواهد به نتیجه برسد باید مقاومت کند و جمهوری اسلامی ایران امروز الگوی مقاومت در منطقه و جهان است و سومین خصلات دوری از هوا و هوس است.
در این جلسه قرآنی که قرائت قاریان ممتاز شهرستان حجت الاسلام جوانشیر، علیزاده و وحیدنیا همراه بود حجت الاسلام والمسلمین غلامی مسئول عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار در سخنانی با خیرمقدم با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در این یگان گفت: فضای ارتش انقلابی و قرآنی و معطر و‌منور به قرآن و نور آن است.
وی افزود: در این یگان ۶۰ جلسه قرآن برپاست و ۴۰ حافظ قرآن تربیت شده اند و جلسات هفتگی قرآن ویژه نوجوانان و نونهالان برپا می‌شود.
غلامی با اشاره به راه اندازی دارالتحفیظ و دارالقرآن به نام شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن در این یگان گفت: این مرکز قرآنی در آینده نزدیک با حضور مسئولان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افتتاح خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار