عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: به نظر می آید یکی از اهداف امام خامنه ای از صدور این بیانیه انتقال مسؤلیت ها و مأموریت اهداف انقلاب از نسل اول به نسل‌های جدید انقلاب است و این موضوع را می شود با تکیه ایشان بر روی مسئله جوانان پی برد.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۸۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر محمد بیانی استاد معارف دانشگاه و عضو هیئت علمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت:بیانیه گام دوم انقلاب که توسط ولی امر مسلمین صادر شده است به عنوان مرامنامه انقلاب شناخته می شود و حضرت آقا در این بیانیه نورانی ملت ایران و مسئولین را به یک جهاد عمومی در تمامی حوزه ها دعوت می کنند و به نوعی دستور جهاد صادر می کنند.

وی افزود:بیان و کلام استفاده شده در بیانیه گام دوم با وجود اینکه بر مبنای علم و آگاهی کامل نوشته شده است بسیار واقع گرایانه به مسائل مختلف پرداخته است.

این محقق علمی بیان داشت: بیانیه با برشمردن دستاوردهای چهل ساله انقلاب این نکته را می رساند که گام دوم نظام اسلامی بیشتر مبتنی بر درون خویش است و هرگونه تحول باید از درون اتفاق بیفتد.

وی تأکید کرد: شباهتی که بیانه گام دوم انقلاب دارد بیشتر به پیام معظم له در اولین سالگرد امام خمینی(ره) است که شباهت آن بدین جهت است که ایشان در آن پیام به بازخوانی اصول انقلاب پرداختند و در بیانیه گام دوم این اصول را جمع بندی کردند و قدم های مهم برای آینده را تبیین کردند.

دکتر بیانی عنوان کرد: نکته دیگر این بیانیه این است که برخلاف ادعاهای رسانه های زنجیره ای رهبری هیچ وقت در بیانیه نفرمودند از گذشته پشیمان هستیم و اتفاقا ایشان با تکیه بر دستاوردهای چهل ساله راه را نشان می دهند.

وی افزود: به نظر می آید یکی از اهداف امام خامنه ای از صدور این بیانیه انتقال مسؤلیت ها و مأموریت اهداف انقلاب از نسل اول به نسل‌های جدید انقلاب است و این موضوع را می شود با تکیه ایشان بر روی مسئله جوانان پی برد.

استاد برجسته معارف در همین خصوص تصریح کرد:لحن حضرت آقا در بیانیه کاملا پدرانه استفاده شده است و این لحن در تمام بیانیات ایشان به خصوص دیدارهای دانشجویی و با جوانان به کار برده می شود و این نشانه این است که تعلیم و آموزش نسل جوان برای ایشان چقدر پراهمیت است که خود شخصا ورود پیدا می کنند.

وی در ایان خاطر نشان کرد: خطاب قراردادن جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب یک افتخاری برای نسل جدید کشور است و ایشان به نوعی اعتماد خود به نسل جوان کشور نشان می دهند و جوانان باید از این فرصت به درستی استفاده کنند.

ارسال نظرات