پورمختار:

آشنایی رئیسی با قوه قضائیه نقطه قوت است

آشنایی حجت‌الاسلام رئیسی با قوه قضائیه طی مراحل ارتقاء در داخل قوه، آشنایی با دادسراها و دادگاه ها و سایر دستگاه های وابسته یک نقطه قوت محسوب می شود این آشنایی می‌تواند در رفع مشکلات قوه قضائیه مفید باشد.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۵۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آشنایی حجت‌الاسلام رئیسی با قوه قضائیه طی مراحل ارتقاء در داخل قوه، آشنایی با دادسراها و دادگاه ها و سایر دستگاه های وابسته یک نقطه قوت محسوب می شود که این آشنایی می‌تواند در رفع مشکلات قوه قضائیه مفید و موثر باشد.

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پیرامون تحولات و آسیب‎های قوه قضایی گفت: باید شاهد اقدامات زیادی باشیم که در دوره  ریاست جدید قوه قضائیه اتفاق بیافتد. یکی از آن ها موضوع اطاله دادرسی است که باعث نارضایتی است و باید به صورت فوری راجع به آن رسیدگی شود و سرعت رسیدگی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: موضوع دوم اقداماتی است که برای کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه باید انجام شود. کاهش ورودی پرونده ها چند راه‌حل دارد که اولین آن‌ها مسئله داوری است. داوری در قانون برنامه پنجم مقرر بوده است که  باید توسط قوه قضائیه در دوسال اول این قانون، تهیه و ارائه شود، این در حالی است که امروز دوسال از برنامه ششم گذشته است و این برنامه ارائه نشده است و محل ایراد است؛ علیرغم اینکه معاون حقوقی قوه قضائیه دوسال است که وعده  ارائه آن قانون را می‌دهد ولی خبری از آن نیست.

پورمختار افزود: موضوع بعدی شوراهای حل اختلاف است. امروز شوراهای حل اختلاف از جایگاهی که قانون برای آن ها پیشبینی کرده بود فاصله گرفته است و به جای حل اختلاف رسیدگی‌های آن نوعا ترافعی است و شبیه دادگاه است و همین باعث شده که هم از سرعت کار کاسته شود و هم تشریفات و مراحل پیچیده  در آن باعث اطاله دادرسی می شود .

وی اضافه کرد: از طرف دیگر بحث سالم سازی کارکنان در اولویت قرار دارد که ارتقاء سلامت اداری به عنوان موضوعی که مورد شکایت است و حتما رئیس قوه قضائیه باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشد،  البته اقداماتی صورت گرفته که کافی نیست و باید شاهد تحولات بیشتری باشیم.

پورمختار در ارتباط با انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس دستگاه قضا گفت: آشنایی آقای رئیسی با قوه قضائیه طی مراحل ارتقاء در داخل قوه، آشنایی با دادسراها و دادگاه ها و سایر دستگاه های وابسته یک نقطه قوت محسوب می شود که هم می‌تواند در راستای اتخاذ تصمیمات واقعی و درست مفید باشد و از طرف دیگر در شناخت دقیق مسائل و مشکلات قوه قضائیه موثر باشد واین مهم در مدیریت قوه تاثیر مستقیم دارد.

ارسال نظرات