اطاله دادرسی، دقت در رسیدگی پرونده‌ها، بروز رسانی قوانین، احیای حقوق عامه و رسیدگی به حقوق زائل شده توسط مردم یا دولت از جمله اولویت هایی است که حجت‌الاسلام رئیسی باید آن را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۵۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس سابق سازمان بسیج حقوقدانان گفت: اطاله دادرسی، دقت در رسیدگی پرونده‌ها، بروز رسانی قوانین و ارسال لوایح اصلاحی به مجلس برای اصلاح قوانین، احیای حقوق عامه و رسیدگی به حقوق زائل شده توسط مردم یا دولت از جمله اولویت هایی است که حجت‌الاسلام رئیسی باید آن را در دستور کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام جلیل محبی رئیس سابق سازمان بسیج حقوقدانان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به تغییر رئیس دستگاه قضا در آینده‌ای نزدیک، انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه را انتخابی هوشمندانه دانست و گفت: او مجتهد و دارای دکترای حقوق بوده و از ابتدای انقلاب در دستگاه قضایی فعالیت داشته است. همچنین حجت‌الاسلام رئیسی به واسطه حضور در آستان قدس رضوی و فعالیت‌های انتخاباتی، از جامعه شناخت دارد و همین شناخت می تواند او را کمک کند تا معضلات قوه قضاییه را با تدبیر مناسبی حل کند.

وی با اشاره به آسیب‌های کنونی قوه قضائیه گفت:‌  بزرگترین آسیب‌های کنونی قوه قضاییه الان، اطاله دادرسی، کسرت پرونده‌ها و کمبود قاضی است که امیدواریم با مدیریت صحیح، ابتکارات جدید و ایده‌هایی که در ذهن حجت الاسلام رئیسی است، بتوانیم شاهد کاهش اطاله‌های دادرسی باشیم و در نهایت او به نحوی عمل کند تا سرعت و دقت در رسیدگی پرونده‌ها افزایش یابد. با توجه به شناختی که از او داریم، به آن جایگاه موردنظر در قوه قضائیه دست خواهیم یافت.

این کارشناس حقوقی با اشاره به این موضوع که حجت‌الاسلام رئیسی در تحول قوه قضاییه مؤثر خواهد بود، گفت:‌ او به دلیل آنکه در بطن قوه قضاییه بوده است، شناخت لازم را دارد و از طرفی او دارای اطلاعات فقهی و حقوقی است؛ به همین دلیل این بستر برایش مهیاست تا در این امر موفق باشد. همچنین توانمندی و صلاحیت لازم را برای تصدی این امر را دارد.

وی یادآور شد: اطاله دادسری، دقت در رسیدگی پرونده‌ها، بروز رسانی قوانین و ارسال لوایح اصلاحی به مجلس برای اصلاح قوانین، احیای حقوق عامه و رسیدگی به حقوق زائل شده توسط مردم یا دولت از جمله مهم‌ترین محورهایی است که بنظر می‌رسد حجت‌الاسلام رئیسی باید آنها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

ارسال نظرات