مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد:
«محمدرضا آخوندی» با اشاره به استعلام های که در طول ۱۱ ماه گذشته، برای معادن در اداره کل منابع طبیعی استان انجام شده است، یادآور شد: برای اکتشافات معدنی در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان درخواست شد که با ۱۳۴ هزار هکتار از این میزان حدود 11 درصد، موافقت شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۴۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «محمدرضا آخوندی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد عصر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری به منظور تبین برنامه‌های هفته منابع طبیعی اظهار داشت: از ۱۵ اسفند تا ۲۱ این ماه به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار امسال نیز «منابع طبیعی، بزرگترین سرمایه ملی» می‌باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد افزود: سال‌های گذشته مراسم درختکاری روز ۱۵ اسفند در کمربند سبز یزد انجام شده و امسال نیز درختکاری در فضای سبز منطقه کاریزلند در جاده یزد - تفت انجام خواهد شد و هرکدام از روز‌های هفته نام خاص خود را دارد.
آخوندی با اشاره به توزیع ۳۰۰ هزار اسله نهال بین مردم، تاکید کرد: همه ساله بنا بر عرف نهال‌ها برای افزایش فضای سبز بین مردم توزیع خواهد شد که امسال در دو مقطع دهه فجر و هفته منابع طبیعی ۳۰۰ هزار نهال توزیع شده و خواهد شد.
وی ادامه داد: در برخی مواقع این اقدام نمادین است، اما در یزد هر سال درختکاری‌ها در قالب طرح‌های فضای سبز انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به منظور شدن ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای سازمان جنگل‌ها و مراتع در سال جاری، اذعان کرد: سهم یزد از این میزان ۱۵.۲ میلیارد تومان است و طرح‌هایی که از محل اعتبار این پروژه آغاز شده‌اند، اکنون از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردارند.
وی با اشاره به استعلام‌های که در طول ۱۱ ماه گذشته، برای معادن در اداره کل منابع طبیعی استان انجام شده است، یادآور شد: برای اکتشافات معدنی در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان درخواست شد که با ۱۳۴ هزار هکتار از این میزان حدود ۱۱ درصد، موافقت شد.
آخوندی عنوان کرد: سال آینده ۱۵۰ میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای سازمان جنگل‌ها و مراتع در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم سهم یزد از این میزان را به ۲۵ میلیارد تومان برسانیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات