مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درناحیه مرکزی یزد در جمع پایوران ناحیه مرکزی یزد گفت: همه ما نسبت به وجود خداوند متعال شناخت عقلانی داریم ومی دانیم که آفریننده‌ای برای این جهان است ولیکن علم حضوری وشهودی منجر به شناخت ومعرفت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۷۳۹۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام ناصر پوربابایی در کلاس نورمبین پایوران ناحیه مرکزی یزد گفت: رابطه عمیق با خداوند متعال زمانی ایجاد می‌شود که تمام توجهات وتعلقات به پدیده‌های این جهان به کلی قطع گردد؛ آن گاه در عمق دل به این رابطه پی می‌بریم؛ این رابطه در همه وجود دارد منتهی مورد توجه نیست.
وی در ادامه افزود: بنا به روایت امام صادق (ع) در جواب سائلی که درخواست نمود تا ایشان خداوند را طوری به او معرفی فرماید که گویی او را می‌بیند زمانیکه انسان در حوادث سخت ومختلف امیدش از همه چیز قطع می‌شود وخود را مشرف به مرگ می‌بیند در ان حال به امید نجات ور‌هایی از مهلکه با کسی ارتباط پیدا می‌کنیم در حدی که گویی او را دیده ایم.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درناحیه مرکزی یزد در پایان با بیان ابعاد خداشناسی فطری وشهودی گفت: اگر انسان بتواند به غیر از اضطرار واجبار از روی اختیار رابطه قلبی خود را با خداوند برقرار کند ودر این حالت تمرین واستمرار داشته باشد می‌تواند به مقام حضرت امیر المومنین (ع) که فرمودند: (پروردگاری را که ندیده ام نمی‌پرستم) برسد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات