خبرهای داغ:
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

درست انتخاب کنیم/ انقلاب ما چراغی در دل شب بود

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمی شود که ما انتخاب کنیم بعد از ناکارآمدی از رهبری تقاضای ورود داشته باشیم. جور ما را نباید رهبری بکشد و امام امت را نباید هزینه اشتباه خودمان بکنیم.
کد خبر: ۹۱۱۷۳۶۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی گفت: انقلاب ایران چراغی در دل شب ظلمت زده جهان بود و نباید با انتخاب نادرست از رهبر انقلاب هزینه کنیم و از وی انتظار ورود به ریزترین مسایل را داشته باشیم.
دکتر سید محمد حسینی گفت:نفس چهل سالگی انقلاب با هیچ‌انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست و رحداد آن نیز یک معجزه بود.
قبل از انقلاب راهپیمایی و سیل حضور مردم کار را یک سره کرد، انها قصد داشتند هواپیمای حامل امام را هدف قرار دهند که دست خدا با انقداب و امام یار بود.
وی در ادامه تصریح کرد: به هیچ کشوری به اندازه ایران در مسیر انقلابش سنگ اندازی نکردند. در آشوب های دی ماه 96در کشور خیلی ها امید را در ترامپ زنده کردند و فکر کردند ایران همانند شوروی روزهای پایانی را می گذرانند.
حسینی در ادامه اظهار داشت : اپوزیسیون درونی که دارای توهم سقوط هستند نمی دانند انقلاب دارای پایگاه مردمی هستند. انقلاب برای ساماندهی اقشار محروم برپا شد و نیروهای انقلاب برای خدمت به مردم تلاش کردند و به سمت عدالت می روند درست است که عدالت مطلق نمی توانیم داشته باشیم اما عدالت نسبی را می توان برقرار کرد.
وی ضمن اشاره به استعمارگری اروپاییان در آفریقا گفت: غربی ها آفریقا را بین انگلیس، فرانسه و آلمان تقسیم کرده بودند، آفریقای جنوبی پس از یک مبارزه با آپارتاید توانستند احقاق حق کنند اما تمام معادن الماس،اورانیوم وطلا در اختیار غربی هاست.
حسینی گفت: در آفریقات قدرت تصمیم گیری سیاسی و اقتصادی وجود ندارد، غربی ها تمام سیاهپوستان را در فقر و فلاکت نگه داشتند، در انقلاب اسلامی امام مستضعفان توانستند با تغییر ادبیات ساختار شکنی کند و معادلات ظالمانه استکبار را در هم شکسند.
وی اظهار داشت : قبل از انقلاب صنعت ما فقط مونتاژ بود، واردات بیداد می کرد که با پیشرفت کشور پس از انقلاب توانستیم در تمام رده ها پیشرفت کنیم رتبه ۱۵ علمی دنیا را به دست بیاوریم.
این کارشناس نسائل روز بیان کرد: انقلاب علیرغم همه چالش ها توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد. وقتی در کشور رویکردی وجود نداشته باشد ازما بهتران دور هم جمع می شوند تا بتوانند منافع ملت را به نفع خود مصادره کنند. برای رسیدن به عدالت باید تمام تلاش خود را به کار بریم، با رسیدن شب و نبود خورشید نباید در تاریکی نشست باید چراغی برافروخت تا خورشید طلوع کند. انقلاب اسلامی هم چراغی است در شب ظلمانی برافروخت تا انقلاب مهدی موعود برسد.
وی گفت: آمریکا در عراق و افغانستان ۷تریلیون دلار هزینه کرده و شبانه باید چراغ خاموش به منطقه بیاید. در قائله تجزیه کردستان از عراق سردار سلیمانی در مدت ۳ روز مذاکرات توانست به شیطنت استکبار پایان دهد.
حسینی افزود: در دوران سازندگی شعار تنش زدایی دادند اما در نهایت با دادگاه میکونوس هاشمی را محاکمه کردند و گفتند حق خروج از کشور ندارد. دولت اصلاحات چقدر آمریکا را ستایش کردند؟ در نهایت کاری از پیش نبردند و به این نقطه رسیدند که صنعت هسته ای ما پلمپ شد.
وی در پایان گفت: نمی شود که ما انتخاب کنیم بعد از ناکارآمدی از رهبری تقاضای ورود داشته باشیم. جور ما را نباید رهبری بکشد و امام امت را نباید هزینه اشتباه خودمان بکنیم.
حسینی یادآور شد: امام فرمودند: اگر سرمایه داران و پولداران در مجلس باشند درد مردم را متوجه نمی شوند که متاسفانه الان اینگونه است.
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار