خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قم نماز جمعه را ذخیره و پشتوانه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی دانست و گفت: غیر از بحث های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که در نماز جمعه عنوان می‌شود، مصلی‌های نماز جمعه دارای امکانات فراوانی هستند و در مقاطع مختلف می‌توانند پشتوانه بسیار خوبی برای نظام و دولت باشند.
کد خبر: ۹۱۱۷۳۵۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
 
سردار عبدالرضا آقاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از  قم، با بیان اینکه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی اقامه نماز‌های جمعه در نقاط مختلف کشور است اظهار کرد: مصلی‌ها به عنوان محل اقامه نماز جمعه تبدیل به یک مرکز فرهنگی مهم در کشور شده است؛ همینکه خطبه‌های نماز جمعه توسط علما گفته می‌شود در دو بخش اطلاعات سیاسی و اجتماعی به مردم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه صفوف نماز جمعه از سنین و اقشار مختلف تشکیل می‌شود اذعان کرد: به همین خاطر امام جمعه می‌تواند موضوعات مختلفی را بیان کند و امروز شرایط به گونه‌ای شده که مردم اگر گمشده‌ای دارند می‌توانند آن را در نماز جمعه و در خطبه‌های ائمه جمعه بیابند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: امروز اطلاعات بسیار غنی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در خطبه‌های نماز جمعه به مردم ارائه می‌شود که سطح بصیرت عمومی را بالا می‌برد؛ امروز مردم برای کسب اطلاعات و اخبار هم در نماز جمعه حضور می‌یابند و به همین خاطر نماز جمعه ظرفیتی عظیم برای بصیرت‌افزایی و روشنگری در جامعه است.

وی نماز جمعه را ذخیره و پشتوانه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی دانست و گفت: غیر از بحث‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که در نماز جمعه عنوان می‌شود، مصلی‌های نماز جمعه دارای امکانات فراوانی هستند و در مقاطع مختلف می‌توانند پشتوانه بسیار خوبی برای نظام و دولت باشند.

سردار آقاخانی با اشاره به میزبانی مصلی نماز جمعه قم از هزاران نفر از زائرین داخلی و خارجی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: مصلی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مانور‌های فرهنگی و اجتماعی نقش ایفا کردند و اینکه رهبری فرمودند: مصلی‌های نماز جمعه قرارگاه‌های فرهنگی هستند به‌جا و بسیار درست است.

وی گفت: در حوزه کاری نیروی انتظامی نیز، ارتباط مستمر بین ناجا و ائمه جمعه وجود دارد و موضوعات مختلف توسط ائمه جمعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌شود که تاثیر بسزایی در جامعه داشته است.
 
ارسال نظرات