مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

توزیع 250هزاراصله نهال به مناسبت روز درختکاری در زنجان

خلیل آقاجانلو با اشاره به اینکه ایران و استان زنجان کشوری خشک و نیمه‌خشک است، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی و سیل منجر شود.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۳۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز درختکاری اظهارداشت: 250هزار اصله نهال‌ در بین شهرداری‌ها و عموم مردم به صورت رایگان یا قیمت پایین توزیع خواهد شد.

خلیل آقاجانلو با اشاره به اینکه یک عزم همگانی برای اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی نیاز است ،تصریح کرد:آموزش قشر جوان به عنوان آینده سازان کشور باید مد نظر والدین، آموزش و پرورش و رسانه ملی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع منابع‌طبیعی دغدغه مهم در دنیا به‌شمار می‌آید،خاطر نشان کرد: اداره‌کل منابع‌طبیعی استان در همین راستا از گروهای مختلف، از جمله دانش‌آموزان، سازمان‌های مردم‌نهاد، ائمه جماعات و اقشار مختلف جامعه برای فرهنگ‌سازی و ورود به موضوع منابع‌طبیعی دعوت به همکاری نموده ‌است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیون دلاری به موضوع منابع‌طبیعی خبر داد و افزود: در سال آینده نیز از محل این صندوق، اعتبار ۱۵۰ میلیون یورویی تخصیص خواهد یافت.

آقاجانلو با اشاره به اینکه ایران و استان زنجان کشوری خشک و نیمه‌خشک است، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی و سیل منجر شود.

وی از طرح کاداستر در استان زنجان که در دست اجرا است اطلاع داد و خاطر نشان کرد: این طرح به کاهش تعارضات بین مردم و دولت کمک می‌کند و می‌تواند نقش مؤثری در راستای کاهش و پیشگیری از زمین‌خواری و سوءاستفاده از منابع‌طبیعی ایفا کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اعلام اینکه استان زنجان ازپیشگامان حوزه آبخیزداری کشور است ،ابراز داشت:اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری سالانه 15 میلیون مترمکعب از آب های زیرزمینی استان صرفه جویی خواهد شد و این ذخیره سازی یک موضوع مطلوب است.

ارسال نظرات