کرسی آزاداندیشی «از حجاب اجباری تا آزادی یواشکی» با موضوع حجاب اختیاری عصر امروز در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۲۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ، کرسی آزاد اندیشی “حجاب اجباری تا آزادی یواشکی” با موضوع “حجاب اختیاری” در دانشگاه گیلان برگزار شد.

قربانپور عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان در این کرسی آزاداندیشی پس از شنیدن نظرات موافقین و مخالفین حجاب اختیاری با بیان اینکه قوانین حجاب در تمامی کشورها وجود دارد اظهار کرد: قانون برحسب حقوق اجتماعی شکل می‌گیرد اما اگر مردم قانون را رعایت نمی‌کنند باید در اجرای آن بازنگری شود.

قربانپور با اشاره به الزامی بودن بسیاری از موضوعات ازجمله حجاب و یا پاس کردن واحدهای درسی افزود: هر مجموعه‌ای قوانین خاص خود را دارد و در چارچوب اهداف تدوین و‌ همگان باید به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه یکی از آرمان‌های انقلاب، اسلامی بودن آن است گفت: در اصل سوم و چهارم قانون اساسی به اسلامیت در تمامی قوانین تصریح‌شده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه بی‌حجابی در اسلام حرام و درخور حد است تصریح کرد: عده‌ای اعلام می‌کنند در قرآن تأکید بر اجباری بودن حجاب نیست که این کاملاً اشتباه بوده چون حجاب امر خداست.

قربانپور با تأکید بر این‌که اساس قانون اساسی در ایران برمبنای اسلام است افزود: اگر در جامعه‌ای آزادی مدنی وجود ندارد نباید بر حکم دیگری از قانون آسیب‌زده شود.

وی با اشاره به‌حقوقی بودن مبحث حجاب بیان کرد: حجاب نه‌تنها حقوق فردی بلکه حقوق معنوی محسوب می‌شود و باید در جامعه بر اساس الزاماتی باشد.

در این نشست دانشجویان موافق و مخالف حجاب اختیاری نظرا خود را در مورد این قانون بیان کردند.

انتهای پیام/۸ دی

ارسال نظرات