بررسی عملکرد دانشگاه‌های خراسان رضوی در خصوص راهیان نور | قسمت دوم
در آستانه اعزام دانشجویان به راهیان‌نور با تعدادی از مسئولان کاروان‌های دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف خراسان رضوی گفتگو کردیم تا وضعیت همکاری دانشگاه‌ها با دانشجویان را بررسی کنیم.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۶۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرهنگ از جمله منابع اصلی قدرت نرم به شمار می‌آید، تحلیل گران سیاسی را به آنجا رهنمون شده تا مطالعات فرهنگی قدرت نرم و چگونگی ارتقا قدرت بواسطه فعالیت‌های فرهنگی را در اولویت نخست قرار دهند.

از جمله تجارب ارزنده در کشور ما در این حوزه اردوی راهیان نور است که می‌توان آن را به عنوان یک راهبرد فرهنگی موثر برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به شمار آورد؛ راهیان نور حرکتی فرهنگی نوین در جهت حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز است، از سال ۱۳۷۷ با حضور مقام معظم رهبری در منطقه شلمچه، حضور کاروان‌ها و مردم (خانوادگی) سال به سال پررنگ‌تر شده و ضرورت ارائه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی بیش از گذشته احساس می‌گردد.

دانشجویان دانشگاه‌های کشور هم همه ساله کولبار سفر را می‌بندند و در ایام پایان سال و نوروز، عازم مناطق عملیاتی کشور می‌شوند؛ عملا بار اصلی مالی این اردو‌ها بر دوش دانشگاه‌ها است که بعضا دانشگاه‌ها همکاری مناسبی با دانشجویان ندارند و همین مسئله تبدیل به یک چالش بزرگ برای دانشجویان می‌شود.

در آستانه‌ اعزام دانشجویان به راهیان نور در استان خراسان رضوی پرونده ویژه‌ای را با عنوان «بررسی عملکرد دانشگاه‌های خراسان در خصوص راهیان نور» آغاز کردیم که در دومین قسمت از این پرونده وضعیت تعداد دیگری از دانشگاه‌های خراسان رضوی را در خصوص همکاری و تعامل برای اعزام دانشجویان به راهیان نور بررسی می‌کنیم.

ارسال نظرات