عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ به جای آنکه مقابل واردات بایستیم باید آن را به نفع تولید و توسعه کشور مدیریت کنیم و در این رابطه سیاست‌های یکپارچه تهیه و تنظیم شود.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۲۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیده حمیده زرآبادی در همایش انتخاب طرح ملی با اشاره به استراتژی مناطق آزاد در مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: نگرش و نگاه دولت باید به جایگاه اصلی بازگردد و از تصدی‌گری به نظارت سوق پیدا کند. در این راستا گام‌هایی در مجلس برداشته شده که از جمله آنها ورود به موضوع شرکت‌های دولتی و واگذاری‌های اصل ۴۴ است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید براینکه توجه به چنین مسائلی زمان‌بر بوده و در طولانی‌مدت جواب می‌دهد، گفت: اکنون در شرایط تحریمی هستیم و تولیدکنندگان بهتر از هر کسی فشارهای اقتصادی که وارد می‌شود را درک می‌کنند. 

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور مبتنی بر نفت است، عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید دنبال کنیم ارتقای روابط پولی و بانکی و تعامل با دنیا است. در سنوات گذشته روی تولیدات و ظرفیت‌هایی که می‌توانستیم رقابت‌پذیر باشیم کار نکردیم. روی مسائلی سرمایه‌گذاری کردیم که ظرفیت رقابت‌پذیری نداشت. 

این نماینده مجلس افزود:‌ به همین دلیل نمی‌توانیم در صادرات و تعامل با کشورها موفق باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مناطق آزاد عامل نجات و پویایی اقتصاد هستند یادآور شد: متأسفانه باید بگویم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها از ظرفیت‌های موجود خوب استفاده نشد. ورود کالا به مناطق آزاد تابع قوانین خاص است اما شاهد آنیم که برای ورود کالا به این مناطق باید ثبت سفارش صورت گیرد. همچنین شعب بانک‌های خارجی را می‌توانیم داشته باشیم بنابراین باید قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد تفکیک قائل شد.

به گفته این نماینده مجلس، به جای آنکه مقابل واردات بایستیم باید آن را به نفع تولید و توسعه کشور مدیریت کنیم و در این رابطه سیاست‌های یکپارچه تهیه و تنظیم شود. 

زرآبادی تأکید کرد: ژنرال‌های مقابله با جنگ تحریمی و اقتصادی تولیدکنندگان هستند که باید برای آنها شرایط و امور تسهیل شود.

ارسال نظرات