خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان در گفتگو با «بسیج»

بازخوانی آرمان ‌های انقلاب راهکار مقابله با دشمنان در جبهه اقتصادی است

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان با اشاره به نا امیدی دشمنان ایران اسلامی در جبهه نظامی بر لزوم اولویت سازی تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان انقلاب اسلامی در محیط ‌های علمی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۰۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
بازخوانی آرمان ‌های انقلاب راهکار مقابله با دشمنان در جبهه اقتصادی است 

محمد درویشی در گفت و گو با  سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج  در گیلان با اشاره به اینکه صیانت، ترویج و بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی، اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بالاترین وظیفه مسئولین نظام است، تصریح کرد: توسعه جهانی گفتمان انقلاب اسلامی ایران منجر به شکل گیری حرکت های هدفمند ملت های آزادی خواه دنیا علیه ابرقدرت های استکباری شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی گفتمانی بود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که امام راحل (ره) واژگان نوینی را در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ... با تکیه بر موازین دین الهی اسلام ارائه کردند، توانستند آحاد مردم ایران و همچنین مستضعفین جهان را به تکاپو واداشته و از مخاطبان اصلی خود سازند.

درویشی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی همان گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی است، گفت: جنگ امروز ما با استکبار جهانی در جبهه اقتصادی در حال اجرا شدن است و دشمن از طرق مختلف به ویژه با افزایش تحریم ها اقتصاد کشورمان را هدف تهاجم پی در پی خود قرار داده است.

وی با اشاره به شکست خفت بار دشمن در جبهه های نظامی و فرهنگی علیه ایران اسلامی خاطرنشان کرد: مقابله با دشمن در جبهه اقتصادی از طریق بازخوانی آرمان ‌های انقلاب اسلامی و تقویت اقتصاد کشور با تکیه بر ظرفیت های داخلی امکان پذیر خواهد بود.

درویشی به ابلاغ سیاست ‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب در سال ۹۲ اشاره کرد و افزود: معظم له در این باره فرمودند که «اقتصاد مقاومتی، الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است» و تصریح می کنند که «اگر اقتصاد مقاومتی تحقق یابد می ‌تواند دشمن را در جنگ تحمیلی تمام عیار اقتصادی به عقب براند» و «اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون ‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد».

وی با اشاره به لزوم بازگشت به آرمان های اصیل انقلاب گفت: دشمنان ایران اسلامی از جنگیدن در حوزه نظامی نا امید شده اند و امروز سودای دیگری در سر دارند که بازگشت مسئولین و مردم به آرمان های دوران انقلاب و حفظ، پاسداری و عمل به آنها منجر به ابتر ماندن دسیسه های آنان خواهد شد.

درویشی دفاع مقدس را دفاعی همه جانبه از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: راهکارهای مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی یکی از نکات برجسته پیش بینی شده در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که دشمن به خوبی از این نکته آگاه بوده و بر همین اساس تلاشی بی ثمر را در مسیر مقابله با اقتصاد مقاومتی در ایران آغاز کرده است.

وی در پایان معنای اقتصاد مقاومتی دانش بنیان را برخورداری کشور از استحکام کافی و پایدار برای محافظت از استقلال و آرمان های انقلابی دانست و گفت: تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط ‌های علمی، آموزشی و رسانه ‌ای و نیز تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی باید در اولویت امور قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار