حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: مهمترین سرمایه معنوی برای هر انسانی ادب او و مواظبت ‌بر فضائل اخلاقى است.
کد خبر: ۹۱۱۷۰۳۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در جمع ارکان تربیتی صالحین خواهر استان چهارمحال و بختیاری که در دوره آموزشی در شهر مقدس قم حضور دارند، به ایراد سخن پرداخت و از آنها خواست از این فرصت بیشترین بهره معنوی را ببرند.

وی، اظهارداشت: یكى از عوامل تاثیر گذار در روح و روان انسان محیط اطراف اوست. عوامل انحرافى از جمله محفل‌هاى آلوده و اجتماعات ضد ارزشى كه افراد گنهكار و فاسد آن‌ها مى‌گردانند، تاثیرات فراوانى را در افراد شركت كننده باقى مى‌گذارد و آنان خواهى نخواهى همرنگ با اهل فسق و فجور و معصیت مى‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در ادامه تاکیدکرد: فرصت‌هاى بدست آمده در زندگى كم است و سریعا از دست انسان خارج مى‌شود، انسان موفق كسى است كه از هر فرصت‌بدست آمده گرچه كوتاه مدت باشد براى رسیدن به هدف خویش بهره بگیرد.

وی، مهمترین سرمایه معنوی برای هر انسانی را ادب و مواظبت ‌بر فضائل اخلاقى برشمرد و اظهارداشت: انسان با رعایت آداب اخلاقى و اجتماعى جایگاه خود را در جامعه تحكیم بخشیده و دل‌ها را به سوى خود جذب مى‌كند، دوست و دشمن، افراد با ادب را ستوده و از اعماق جان به آنان به دیده احترام مى‌نگرند .

این مقام مسئول بیان داشت: مؤمن و شیعه واقعى بر این باور است كه كار و عمل انسان باید براى جلب رضایت‌حضرت حق باشد و به غیر از این عمل وى ارزش حقیقى نخواهد داشت وكسانى كه براى خوشایند دیگران و جلب رضایت آنان كه در مسیر حق نیستند تلاش مى‌كنند، كارى بیهوده و عبث انجام مى‌دهند.

 

ارسال نظرات