مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان از برگزاری اجلاسیه کنگره ۵۶۲ زن شهید استان کردستان در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۷۰۲۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان صبح امروز در مراسمی که برای اجلاسیه ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان در سنندج برگزار شد اظهار کرد: شهدای زن استان کردستان مظلوم‌ترین شهدایی هستند که در کشور وجود دارند چرا که آنان همپای مردانشان در پشت جبهه‌ها حضور داشتند.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) جلسات بزرگداشت کنگره‌های شهدا را ادامه حرکت جهادی نامیدند لذا باید نام و یاد شهدا در جامعه رواج پیدا کند و همواره تکرار شود و این به معنای آن است که نسل امروز ما باید با اهداف و آرمان‌های شهدا آشنا شوند و بدانند که زنان ما نیز همپای مردان در مقابل دشمنان ایستادند و از ارش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه زنان شهید استان نیز در همین راستا است، افزود: برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر این اجلاسیه برنامه ریزی‌های مناسبی از جمله ایجاد بانک اطلاعاتی از شهدای زن کردستان، دیدار با خانواده‌های شهدا، تهیه و چاپ بروشور، ویژه نامه، چاپ وصیت نامه و ... انجام شده است.

سرکانی خاطر نشان کرد: اجلاسیه ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۹۷ در سنندج برگزار می‌شود که بانوان ادارات همکاری لازم را در این خصوص داشته اند.

وی با بیان اینکه تدارکات لازم برای برگزاری شکوهمند این برنامه انجام شده است افزود: تقسیم بندی کار‌های اجرایی این برنامه انجام شده است.

وی یاداور شد: در این برنامه از خانواده شهدای شاخص استان کردستان تجلیل بعمل خواهد آمد و کوچه و خیابانی در سنندج نیز به نام شهدی زن مزین می‌گردد.

دبیر کنگره ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد از شهدای کل استان کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه به نقش‌آفرینی زنان کُرد در دفاع از کیان نظام جموری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این زنان رزمندگان را یاری می‌کردند و در کنار آن نیز به دفاع از نظام می‌پرداختند که در این راه جان خود را نیز تقدیم کردند.

منصوری کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد را جزء کنگره‌های فاخر فرهنگی و موفق ارزیابی کرد و گفت: در برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان رهنمود‌های مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

سرکانی با اشاره به اینکه زنان در پشت جبهه‌ها همواره نقش بی بدیلی را ایفا می‌کردند، گفت: هر چند شهدا نیازی به این کار‌ها ندارند، ولی برگزاری این چنین یادواره‌ها و کنگره‌هایی برای یک نظام اسلامی، به خاطر آوردن یادآوری‌های آنان برای نسل جوان است لذا کنگره شهدای زن استان در حد و اندازه مجاهدت بی بدیل مجاهدین راستین کردستانی باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات