قربان نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر شخم و شیار حدود 82 هزار هکتار از اراضی شالیزاری سطح مازندران انجام شد، افزود: در بیش از 33 هزار هکتار از اراضی عملیات آب‌تخت انجام شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۸۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ابراهیم قربان‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر قیمت برنج طارم بوجاری به‌صورت عمده کیلویی 12 هزار تومان است البته قیمت این محصول با توجه به کیفیت و برند متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از برنج دست کشاورز است، افزود: برخی از کشاورزان مازندران با توجه به قیمت برنج چند سالی است محصول خود را به صورت مرحله‌ای به فروش می‌رسانند.

 رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هر سال برنجی که تولید می‌شود با افزایش تولید و عرضه در بازار قیمت نوسان پیدا می‌کند، تصریح کرد: بحث مسافرت‌ها، مسافران نوروزی و تهیه بذور برای شالی سال آینده قیمت شالی در این زمان از سال افزایش پیدا می‌کند.

قربان‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنج محصولی است که مردم به‌صورت عمده خریداری می‌کنند تصورشان بر این است قیمتش بسیار بالا است در حالی‌که اگر همانند نان روزانه و به میزان مورد نیاز خریداری کنند مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه در حال حاضر شخم و شیار حدود 82 هزار هکتار از اراضی شالیزاری سطح مازندران انجام شد، افزود: در بیش از 33 هزار هکتار از اراضی عملیات آب‌تخت انجام شد.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 245 نمونه خاک برای آنالیز به آزمایشگاه ارسال شد، اظهار کرد: همچنین 5 هزار و 550 از اراضی زیرپوشش بیمه قرار گرفت.

قربان‌نژاد تصریح کرد: برخی از کشاورزان اقدام به خزانه‌گیری کردند توصیه ما این است در انجام این عمل تسریع کنند به این دلیل که انجام عملیات خزانه‌گیری برنج خیلی زود است به این دلیل که روی عملکرد محصول تاثیر می‌گذارد.

وی با اعلام اینکه بیش از 800 تن بذر ارقام پُرمحصول و محلی به‌صورت یارانه‌دار از طریق مراکز خدمات و کارگزاری بخش خصوص در حال توزیع بین کشاورزان است، اظهار کرد: وضعیت آبگیری پشت سدها مطلوب است که امیدواریم مشکلات آبی کمتری برای سال آینده داشته باشیم و کشاورزان مصرف بهینه آب را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: شرایط جوی برای عملیات آماده‌سازی شالیزارها مناسب بوده که فرصت خوبی برای شخم و شیار اراضی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها