قناعت در حاشیه فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی "شش قهرمان و نصفی: مجموعه تلویزیونی "شش قهرمان و نصفی" کاری برای شبکه دو سیما فضایی متفاوت برای حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی را به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۷۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مجموعه تلویزیونی "شش قهرمان و نصفی" یکی از گزینه‌های نوروزی شبکه دو سیما است که با کارگردانی حسین قناعت از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر تصویربرداری می‌شود و در آن بازیگرانی همانند اکبر عبدی، بیژن بنفشه‌خواه، شهرام قائدی، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، رویا میرعلمی، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، امیر غفارمنش، حامد هایدی، حسین رفیعی، ساناز سماواتی، عباس محبوب، علیرضا درویش، حامد آهنگی، مرتضی زارع، نفیسه روشن، نادیا فرحی و علی عبدالشاهی نقش‌آفرینی دارند.

بازیگران خردسال و نوجوان مجموعه را امیرکیان عبدی، محمد شاکری، ایمان امیری، پارسیا شکوری، یاس نوروزی و مانلی قناعت تشکیل می‌دهند.

 

حسین قناعت در حاشیه فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی "شش قهرمان و نصفی" در گفت‌وگویی اظهار کرد: مجموعه تلویزیونی "شش قهرمان و نصفی" فضایی متفاوت برای حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی را به تصویر می‌کشد.

وی با اعلام اینکه تصویربرداری سریال شش قهرمان و نصفی حدود 50 روز آغاز شده و یک هفته در تهران تصویربرداری داشتیم، افزود: پس از تهران وارد مازندران، شهرستان آمل و بخش شاهکلای کلیج شهر سرخرود شدیم تا تصویربرداری ادامه یابد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی شش قهرمان و نصفی با بیان اینکه تاکنون بیش از 400 دقیقه فیلمبرداری داشتیم و امیدواریم بتوانیم به این مجموعه را به ایام عید نوروز برسانیم تا خانواده‌ها و کودکان با مشاهده آن شاد شوند، تصریح کرد: این سریال برای 15 قسمت برنامه‌ریزی شده و با تلاش شبانه‌روزی می‌خواهیم مجموعه به‌زودی به روی آنتن رود.

وی با اشاره به اینکه زاده شمال کشور هستم و قصه‌ای نوشته بودم که فضایش به گونه‌ای رقم بخورد تا بتوانیم در شهرستان کار شود، بیان کرد: در این راه شهری بهتر از آمل ندیدم و دوست دارم در شهر خودم که زادگاهم بوده کار کنم و از مناظر ویژه، هوای خوب، عکس‌ها و تصاویر خاص آن استفاده کنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، خرید محصولات داخلی و تولید ملی سال‌ها تبدیل به یک شعار شده و هر جا سراغ داریم  صحبت حمایت از تولید ملی است، ادامه داد: ولی متأسفانه این امر در حد شعار باقی مانده است.

وی بیان کرد: با توجه به تحقیق‌های فراوان در این حوزه، فیلم سینمایی قهرمانان کوچک را ساختم و دریافتم که حمایت از تولید ملی و استفاده از کالای ایرانی مسئله‌ای خیلی پیچیده‌تر از شعارهایی است که به زبان می‌آید.

 

قناعت با بیان اینکه شاید این گره به دست خود مردم باز شود و یا اگر باز نمی‌شود کمکی برای بازگشایی آن انجام شود، خاطرنشان کرد: به عنوان یک کارگردان ایرانی یادآوری می‌کنم به جای خرید کالاهای خارجی کالاهای مشابه داخلی باکیفیت و حتی کیفیت بهتر از موارد خارجی را خریداری کنند.

وی متذکر شد: لازم است برای مردم این نکته را یادآوری کنم و مردم بدانند اگر برای خرید جنسی می‌روند موارد مشابه ایرانی باکیفیت را بخرند تا پول‌شان به کارگران ایرانی اختصاص یابد و نان بر سفره کارگران ایرانی شود.

کارگردان برجسته کشور با بیان اینکه ترویج برای خرید کالاهای ایرانی باعث شده که انگیزه بیشتری برای اکران قهرمانان کوچک پیدا کردم و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از آن شد، یادآور شد: سریال شش قهرمان و نصفی با موضوع توصیه و ترویج کالاهای ایرانی و استفاده از تولید داخل فیلمبرداری شده است.

وی با اعلام فیلمبرداری در یکی از بزرگترین کارخانه لوازم‌التحریر ایرانی در شهرستان کرج، خاطرنشان کرد: در این فیلمبرداری مدیر داخلی این کارخانه نکته‌ای به من یادآوری کرد و گفت در ماه مهر که بازار لوازم التحریر داخل کشور نیاز به چوب‌های خارجی برای تولید مداد داشت چوب کارخانه‌مان در گمرگ ماند، اجازه ترخیص به آن داده نمی‌‌شد و بدون اجازه ترخیص از گمرک، کارگران آنها بیکار شدند.

 

قناعت با بیان اینکه این مدیر گفت بدون ترخیص چوب مواد اولیه تولید مداد مجبور شدیم تعداد 120 کارگر را اخراج کردیم، یادآور شد: این مدیر تولید می‌گفت آن روز که مجبور به اخراج کارگران شدیم به کارخانه نرفتم تا گریه و بغض آنها را ببینم در حالی که آنها دارای خانواده و فرزند هستند و در کنار آن اجناس قاچاق وارد بازار شده و به راحتی در گمرک ایران مجوز خروج گرفت، به بازار وارد شده و بازار از کالاهای قاچاق پر شد.

وی افزود: یک سؤوال از مسؤولان دارم که چه کسی از این ماجرا و ترخیص کالاهای قاچاق خارجی در داخل سود می‌برد، ورود کالاهای خارجی و قاچاق در فصل مدارس زمانی که کارگران ایرانی می‌توانستند نان حلال سر سفره بیاورند آنها را بیکار کرده است.

 

کارگردان سینما و تلویزیون با اعلام اینکه در فصل مدارس برای تولید لوازم‌التحریر توسط کارگران داخلی چوب مواد اولیه را متأسفانه اجازه ترخیص ندادند و 120 کارگر در آن کارخانه که تصویربرداری داشتیم بیکار شدند، بیان کرد: نیاز حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی بسیار ضروری است و البته اجناس داخلی ایجاد شده توسط کارگران داخلی که مشاهده کردم کیفیت بسیار خوبی دارند و متأسفانه دستی در کار بوده که آن کارگران بیکار شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم بخواهند می‌توانند با حمایت از کالای داخلی جلوی بیکاری مردم کشورمان را بگیرند، تصریح کرد: وظیفه من به عنوان فیلمساز و کارگردان این است که برای مردم و کودکان فیلمی بسازم تا در آن یادآوری کنم اگر بخواهیم با قاچاق کالا و ورود کالاهای خارجی مقابله کنیم تنها راه این است که اجناس باکیفیت تولید و ساخت ایران را استفاده کرده و مشابه با کیفیت‌تر را خریداری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها