مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران بیان کرد: برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و شایسته برای زائران عزیز چهار کاروان خادم‌الشهدا اعزام می‌شوند و در دو اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر و شهید جعفرزاده اندیمشک سازماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۵۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عسکر مجیدی در گفتگو یی پیرامون راهیان نور اظهار کرد: راهیان نور دانش‌آموزی سال جدید از آبان‌ماه شروع به کار کرده و با همکاری بین اداره آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حدود ۷ هزار نفر از دانش‌آموزان ما اعم از پسر و دختر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند.

وی افزود: در بازه زمانی آبان و آذرماه حدود ۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و در بازه زمانی بهمن‌ماه ۳ هزار نفر از پسران دانش‌آموز در قالب ۸۰ کاروان دانش‌آموز دختر و ۴۰ کاروان دانش‌آموز پسر از مناطق شلمچه، اروند و هویزه بازدید کردند.

مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: کاروان‌های دانشجویی از ۱۱ اسفندماه رهسپار مناطق عملیاتی جنوب خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان عزیز در این اردوهای معنوی حضور یابند و از ۲۰ اسفندماه میزبان راهیان نور محلات خواهیم بود که پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۲ هزار مازندرانی در ایام منتهی به عید و بعد آن از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید به‌عمل آورند.

مجیدی عنوان کرد: دو کاروان خانواده شهدا دفاع مقدس و یک کاروان از شهدای مدافع حرم نیز در این عملیات بزرگ فرهنگی حضور پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: به‌منظور حضور خانواده‌ها با خودروهای شخصی همچون سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و آمادگی برای پذیرایی و اسکان این عزیزان در اردوگاه‌های استان وجود دارد.

مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: کاروان های استان مازندران از یادمان های فتح‌المبین، فکه، چذابه، دهلاویه، هویزه، طلاییه، شلمچه، اروند و هفت‌تپه بازدید می‌کنند.

مجیدی از اجرای برنامه‌های شاخص و متنوع فرهنگی و اجتماعی در راهیان نور جنوب خبر داد که می‌توان به برگزاری جشنواره ره‌آورد سرزمین نور پخش مستقیم از شبکه ۳ در اردوگاه شهید باکری خرمشهر و مراسم کلنگ‌زنی یادمان شهدای هفت‌تپه با حضور مسؤولان، مصادف با ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) و برنامه پدران آسمانی به همراه تجلیل از فرزندان شهدا در هفت‌تپه مقر لشکر ویژه ۲۵ کربلا در تاریخ ۲۸ اسفندماه اشاره کرد.

وی بیان کرد: با توجه به برگزاری ساعت تحویل سال در اردوگاه های اندیمشک و خرمشهر نیز ویژه برنامه تحویل سال نیز برپا می‌شود.

مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران در خصوص محتوای فرهنگی این برنامه اضافه کرد: راویان دفاع مقدس در محل یادمان‌ها و به همراه کاروان حضور پیدا می‌کنند و آن روزها را روایت می‌کنند و به جهت این که اعتقاد ما این است که بحث جهاد و شهادت جزو موارد اعتقادی ماست، برای پیوند دفاع مقدس و اعتقادات از طلاب به همراه کاروان‌ها استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه بسته‌های فرهنگی آماده و پیش‌بینی شده نیز جهت تقدیم به زائران فراهم شده و در مبحث تکنولوژی و اپلیکیشن نیز نسخه سوم نرم‌افزار راهیان ۲۵ در نظر گرفته شده است که شامل دو بخش آفلاین و آنلاین است که اطلاعات کاملی از شهدای استان، عملیات‌ها، معرفی مناطق عملیاتی و گردشگری، نقشه مناطق، امکان نظرسنجی آنلاین از کاروان‌های راهیان نور، ارسال و دریافت محتوا از زائرین عزیز و ... در آن پیش بینی شده است.

مجیدی همچنین از افتتاح استودیو صدا و سیمای مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلای مازندران همزمان با روز بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفندماه در راستای تولید محتوا فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

وی تصریح کرد: بازدید و بررسی از اتوبوس‌ها و خودروهای اعزامی توسط راهور صورت می‌گیرد تا از لحاظ فنی و ایمنی مشکلی نداشته باشند و در طول مسیر موردی پیش نیاید و در بحث بهداشت نیز با هماهنگی‌های پیش آمده مابین دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت بهداشت سپاه استان پیش بینی شده که با حضور برادران در اردوگاه‌ها از تهدیدات احتمالی جلوگیری شود.

مسؤول ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران بیان کرد: برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و شایسته برای زائران عزیز چهار کاروان خادم‌الشهدا اعزام می‌شوند و در دو اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر و شهید جعفرزاده اندیمشک سازماندهی می‌شوند.

مجیدی در پایان ابراز امیدواری کرد ان‌شاءالله با عنایت خداوند متعال و توجه حضرت ولیعصر(عج) اردویی سالم و باکیفیت داشته باشیم و همه عزیزان با کمال امنیت و آرامش اعزام شوند و به آغوش خانواده بازگردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها