رئیس سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مشکلات کشور با مدیریت جهادی قابل حل است، گفت: مطالبات مردم در زمینه معیشت و اقتصاد به حق است.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۳۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی چمران عصر شنبه در گردهمایی روز مهندسی و بررسی دستاوردهای چهل ساله مهندسی در انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندس گیلان برگزار شد با اشاره به حرکت مهندسین در مسیر توسعه و ارتقا کشور، اظهار کرد: مهندسین در هر رشته‌ای که باشند خود عاملی برای تحرک هستند.

وی به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و سختی‌های موجود در مسیر بالندگی، افزود: امروز شاهد رشد و جهش در تمامی رشته‌ها هستیم ایران اسلامی امروز با ایران چهل سال گذشته قابل مقایسه نیست.

چمران به مقایسه انقلاب جمهوری اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان پرداخت و گفت: انقلاب ایران برخلاف بسیاری از کودتاهای سیاسی که با جنگ به ثمر نشسته و عنوان انقلاب را بر خود نهادند یک انقلاب سیاسی نیست.

وی انقلاب اسلامی ایران را بیشتر معنوی و بر پایه آموزه‌های اسلامی دانست و ادامه داد: رهبر انقلاب مرجع تقلید و مهمترین سلاح این انقلاب شهادت طلبی بود که در رأس رفتار و گفتار ملت ایران وجود داشت.

چمران به موقعیت و اقتدار ایران در منطقه و همچنین وجود ضعف مدیریتی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: امروز وجود ضعف در عده‌ای از مدیران سبب شده به رغم داشتن نیروهای انسانی، زمین و منابع طبیعی کافی در بخش اشتغال و اقتصاد دغدغه‌هایی برای مردم به وجود آید.

وی با بیان اینکه ما در شرایط غیرعادی در طول چهل گذشته سال انقلاب شاهد پیشرفت و حرکت رو به رشد بوده‌ایم، افزود: ایران در حال حاضر در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش نانو تکنولوژی، مقالات علمی، سلول‌های بنیادی، باشگاه فضایی، صنایع دفاعی با روحیه بسیجی و مدیریت جهادی در شرایط بسیار عالی قرار دارد.

تصویب FATF تضمین کننده حل مشکلات کشور نیست

رئیس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم وجود مدیریت جهادی در میان مدیران دستگاه‌های مختلف، اظهار کرد: کشور باید زیر سایه مدیریت جهادی و نه مدیریت اختلاس گرایانه و منفعت طلبانه اداره شود.

وی با بیان اینکه مطالبات و خواسته‌های مردم با توجه به وضعیت بد معیشتی آنها به حق است، تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز اشاره شود که هنوز در الگوی مصرف با مشکلاتی رو به رو هستیم. متأسفانه در مصرف آب و تولید زباله سه برابر مصرف جهانی را داریم اما وجود ضعف مدیریتی حتی اگر به دلیل ناتوانی یا ناآگاهی باشد قابل پذیرش نیست.

چمران با اشاره به اینکه با مدیریت و کار جهادی باید پشت سر مقام معظم رهبری و با ایدئولوژی اسلامی حرکت کنیم، افزود: باید علاوه بر پیشرفت و توسعه ملت خود به مرحله‌ای برسیم که به سایر مسلمانان جهان کمک کنیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران در ادامه به منشور بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به پایان انقلاب در چهلمین سالگرد تأسیس آن امید داشتند که رهبر معظم انقلاب با نوشتن برنامه چهل ساله دوم و با تاکید بر نیروی جوانان و نیروهای خودی نقشه آنها را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال مأیوس کردن مردم هستند، افزود: اگر سر خم نکرده و دم از سازش با دشمنان نزنیم و در مسیر مورد تأیید مقام معظم رهبری گام برداریم و به توانایی خود ایمان داشته باشیم پروردگار متعال نیز به ما کمک می‌کند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اجرا و تصویب FATF، بیان کرد: برخی تاکید دارند با تصویب FATF و سپردن همه اطلاعات مالی بهانه را از دشمنان خواهیم گرفت در حالی که خودشان بر نتیجه آن تردید دارند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور و وزیر امورخارجه رسماً اعلام کردند این برنامه را تضمین نکرده اما متصور هستند این کار بهتر است در حالی که در رابطه با برجام هم به دشمن اعتماد کردیم و پاسخ وقیحانه دشمن را دریافت کردیم.

مشکلات کشور با مدیریت جهادی قابل حل است+تصاویرمشکلات کشور با مدیریت جهادی قابل حل است+تصاویرمشکلات کشور با مدیریت جهادی قابل حل است+تصاویرمشکلات کشور با مدیریت جهادی قابل حل است+تصاویر

انتهای پیام

ارسال نظرات