مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: دردها و مجاهدت های شهید دامن افشان در بستر از قبل او را بعنوان شهید آماده کرده بود.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۲۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام بعداظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت جانباز سرافراز شهید "محمد دامن افشان" در محل مسجد باب الحوائج شهر ایلام گفت: آلام و دردهای شهید دامن افشان را هیچ وقت نمی توانیم درک کنیم، مجاهدت های این انسان وارسته بعد از مجروحیت شان شروع شد.

وی اظهار کرد: در کنار این شهید و مجاهد، مادری قهرمان و بزرگ و صبور وجود داشت که در لحظات سخت و در موقفگاه هایی که می توانست جان این عزیز را بگیرد و زودتر پرواز کند، حضور داشت که امروز ما در این مراسم و در هفتمین روز مراسم ختم این شهید بزرگوار از آن مادر تجلیل می کنیم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام افزود: نکته ای که قابل تأمل است ما این روزها به جانبازان و ایثارگران می پردازیم که سنت بسیار خوبی است اما شهید محمد عین شهدای دفاع مقدس است فقط زمان مقداری فاصله انداخته بود.

شاکرمی ادامه داد: ما چه می فهمیم سال های متمادی روی تخت و کجا می توانیم بفهمیم زخم بستر چه معنایی دارد و مهمتر اینکه کجا می توانیم درک کنیم فقط یک گردنی تکان می خورد. محمد سال ها است که شهید شهید شده بود و پرواز کرده بود.

وی بیان کرد: تجرد روح شهید محمد را در جسمش متبلور می دیدیم یعنی آثار شفافیت و نورانیت و عظمت روح و بلندی نظر در اولین نگاه به شهید محمد قابل مشاهده بود و برخی ها کمتر می توانستند درک کنند یعنی آلام و دردها و مجاهدت های شهید دامن افشان در بستر در واقع از قبل او را بعنوان شهید آماده کرده بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که شهید دامن افشان خیلی علاقه مند به آن بود اینکه از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده بود که ایشان به ایلام بیایند، در طیف جانبازان شهید محمد در عالی ترین سطح قرار داشت، همه جانبازان ما متعالی هستند اما درجه ای که شهید دامن افشان داشت در یک سطح بالایی داشت و کلاس برخورد و ادبیات و نگاه و نوع برخورد خانواده در یک سطح بالایی بود.

شاکرمی بابیان اینکه همه ما مدیون خانواده‌های عزیز شهدا هستیم، افزود: شهیدان تاج عزت بر سر ما گذاشتند و در روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس و در شرایطی که دشمن باران گلوله را به سمت ملت ایران را نشانه گرفته بود، درصحنه حاضر شدند و از انقلاب و کیان اسلامی دفاع کردند.

وی تأکید کرد: ما نباید از آرمان‌های شهدا عدول کنیم، امیدوارم که همیشه از شهدا تأثیرپذیری داشته باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم که ادامه دادن راه شهدا رمز پیروزی ماست.

 

ارسال نظرات