معاون نظارت و بازرسی صنعت معدن استان سمنان گفت: با هرگونه افزایش قیمت غیرمنطقی در استان سمنان برخورد شدید خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۱۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مهدی یحیایی در نشست بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده در سمنان ضمن بیان اینکه برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی در طرح نظارتی نوروز ۹۸ در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت در حوزه کالا و خدمات در ایام پایانی سال و نوروز ۹۸ ممنوع و غیرقانونی است لذا تشدید برخوردها با عوامل این امر در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

معاون نظارت و بازرسی صنعت معدن استان سمنان با اشاره به اینکه مردم به‌عنوان مصرف‌کننده درواقع به‌مثابه بازوان تأثیرگذار اجتماعی در حوزه نظارت بر بازار محسوب می‌شوند اظهارداشت: لذا تمامی خریدها و خدماتی که دریافت می‌کنند می‌بایست از واحدهای قانون مدار و مشتری محور که در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان از قانون ومقررات تمکین می‌کنند، باشد تا شاهد بروز مشکلات در این حوزه نباشیم.

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان باید ازخرید و یا دریافت خدمات از واحدهای متخلف اجتناب کنند، ابراز کرد: با واحدهایی که با استمرار تخلف، پرونده تعزیراتی خود را قوام می بخشند، برخورد می‌شود.

یحیایی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جایگاه طرح شکایات مردمی از اصناف است، گفت: هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی، عرضه خارج از محدوده، تقلب، احتکار، کالای قاچاق، فروش اجباری کالا و خدمات، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، تبلیغ محصولات، کالا وخدمات بر خلاف واقع، حراج غیر قانونی، اخفا و امتناع از عرضه کالا و... مورد رسیدگی این سامانه قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها