با تحقق رقم ۱.۵ درصدی در اول سال جاری میلادی؛ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در مرز هشدار قرار گرفت

آمار وزارت بازرگانی آمریکا از تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه پایانی سال 2018 نشان می‌دهد، این شاخص برای سومین دوره متوالی کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۱۱۶۸۳۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج، آمار وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه پایانی سال 2018 به 2.6 درصد کاهش یافته است.

این سومین دوره سه ماهه متوالی در آمریکاست که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور روندی کاهشی را طی می‌کند.

این وزارت خانه آمریکایی رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا را برای سه ماهه اول تا سوم سال گذشته به ترتیب 2، 4.2 و 3.4 درصد ارزیابی کرده است.

از طرف دیگر کارشناسان اقتصادی در پیش بینی‌های خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست سال 2019 از احتمال سقوط آن به زیر 2 درصد صحبت می‌کنند.

از جمله دلایل پیش بینی کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا از سوی کارشناسان، کاهش مالیات‌ها، مناقشات تجاری با دیگر کشورها، و تعطیلی موقت دولت فدرال در این کشور عنوان شده است.

دولت فدرال آمریکا به دلیل اختلاف جدی کاخ سفید و نمایندگان دموکرات مجلس بر سر تأمین بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک از اواخر ماه دسامبر سال گذشته تا اواخر ماه ژانویه امسال تعطیل شد.

اسکات اندرسون، کارشناس ارشد اقتصادی بانک وست، می ‌گوید، خبر بد این است که اجرای طرح کاهش مالیات‌ها که جمهوری خواهان می‌گفتند، به افزایش سرمایه گذاری در کشور و افزایش مداوم تولید منجر خواهد شد و رشد اقتصادی را به 3 تا 4 درصد افزایش خواهد داد، نتوانسته است این انتظارات را محقق کند.

وی می‌گوید: این امید که این طرح به افزایش دائمی تولید منجر خواهد شد به واقعیت نپیوسته‌ است و ما به سرعت در حال بازگشت به شرایط قبل هستیم، اما این دفعه با کسری بودجه بیش از یک تریلیون دلار روبرو خواهیم بود.

اندرسون که یکی از کارشناسانی است که رشد اقتصادی آمریکا برای سه ماه نخست سال 2019 را زیر 2 درصد پیش بینی کرده است، می‌گوید : به اعتقاد من اقتصاد آمریکا رشد 1.5 درصدی را خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار