حفاران آمریکایی در هفته منتهی به یکم مارس 10 دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور به 843 دکل کاهش یافت که کمترین میزان از می 2018 به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۱۱۶۸۳۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌رغم افزایش 20 درصدی قیمت نفت از اول سال جاری میلادی تا کنون، برخی از تولیدکنندگان نفت به دنبال برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها هستند، از این رو شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد دکل‌های فعال نفتی خود را این هفته به کمترین تعداد تقریبا 9 ماه گذشته کاهش دادند.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد، حفاران آمریکایی در هفته منتهی به یک مارس 10 دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور به 843 دکل کاهش یافت که کمترین میزان از می 2018 به شمار می‌رود.

تعداد دکل‌های نفتی، نخستین شاخص تخمین تولید آینده نفت است که برای دومین هفته متوالی کاهش یافته است، اما هنوز اندکی بیش از تعداد دکل‌های فعال مدت مشابه سال گذشته برابر با 800 دکل است.

با توجه به کاهش تعداد دکل‌ها در سه ماه گذشته، فعالیت‌های حفاری کم شده است، چراکه چندین شرکت اعلام کرده‌اند، در نظر دارند، در سال 2019 دکل ها را از سرویس خارج کنند، چراکه به علت پیش‌بینی کاهش قیمت نفت در سال 2019 می‌خواهند بر رشد درآمدها به جای افزایش تولید متمرکز شوند.

پس از اینکه آمار آشفته کارخانه‌های آمریکا، نگرانی برای تقاضا نفت را شعله‌ور کرد، قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه از بالاترین رقم 3 ماه گذشته به کمتر از 56 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

پس از اینکه اوپک و هم‌پیمانانش توافق کردند، از ژانویه امسال تولید خود را کاهش دهند، قیمت نفت حدود 20 درصد امسال کاهش یافت.

ارسال نظرات