فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) خبر داد:

توزیع ۸۰۰ جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند شمال‌شرق کشور

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) از توزیع ۸۰۰ جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند شمال‌شرق کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۶۸۱۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار مجیدرضا حسن‌زاده  امروز در نشست خبری در مشهد  با تشریح مأموریت‌های قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: بستر هر نوع خدمت رسانی امنیت است و نیرو‌های مسلح وظیفه ایجاد و حفظ امنیت را بر عهده دارند. قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه نیز در مرز‌های شمال‌شرق کشور وظیفه برقراری، ثبات امنیت و حفظ آن را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه کانوان اصلی فعالیت‌های اصلی سپاه پاسداران در تمام بخش‌ها خدمت به مردم است؛ افزود: امروز دشمن با خیال خام خود ضعیف‌ترین خاکریز را که معیشت مردم است مورد هدف قرار داده؛ لذا با تأکید سردار «پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران خدمت رسانی به مردم در اولویت قرار داشته و خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) در ادامه، اقدامات این قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی، خدمت‌رسانی، معیشتی و درمانی را بر شمرد و تصریح کرد: ارتباط با علمای اهل سنت و تشیع و متنفذین در شمال‌شرق به خصوص شهر‌های مرزی، تشکیل کانون‌های فرهنگی بانوان مرزنشین، آب¬رسانی به ۱۱ روستا، احداث ۸ بند خاکی، احداث و تکمیل ۹ باب مسجد، احداث و تکمیل ۶۱ باب خانه محرومین، تکمیل و راه¬اندازی ۷ کارگاه تولیدی، مرمت و تعمییر ۱۶۱ باب خانه محرومین و ۱۷۰ پروژه دیگر از جمله اقدامات این قرارگاه در حوزه فرهنگی و خدمت‌رسانی است.

حسن‌زاده در ادامه به تشریح فعالیت‌های قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در حوزه معیشت پرداخت و ابراز داشت: اطعام ۷۴ هزار نفر، توزیع ۵۳ هزار و پانصد بسته لواز التحریر، توزیع ۲۹ هزار و پانصد بسته معیشتی، توزیع یک هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه، احداث ۲ باب بیمارستان صحرایی، شناسایی و معرفی ۲۰۰ نفر از محرومین به مراکز درمانی و امدادرسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان از جمله اقدامات قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) در حوزه معیشت و بهداشت و درمان است.

این مسئول تأکید کرد: این اقدامات در سایه همکاری و تعامل بین سپاه پاسداران و نهاد‌ها و مجموعه‌هایی همچون آستان قدس رضوی و کمیته امداد صورت گرفته که خیلی ارزشمند است. امید است با تداوم این ارتباطات در سال آینده شاهد اقدامات بیشتری در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توزیع ۸۰۰ سری جهیزیه در بین زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: در آستانه فرارسیدن ماه رجب در مراسمی که سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه با حضور مسئولین در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد به صورت نمادین به ۸۰۰ زوج جوان شمال شرق کشور که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند جهیزیه اهدا خواهد شد و تا پایان سال جاری این جهیزیه‌ها در ۱۰ نقطه از استان خراسان رضوی و چهار نقطه از خراسان جنوبی در بین این زوج‌های جوان توزیع می ۲ شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه ادامه داد: توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوان شمال‌شرق کشور در سه مرحله صورت گرفته است. در مرحله اول که در دی‌ماه سال گذشته و اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ صورت گرفت ۵۰۰ سری جهیزیه که هر سری از این جهیزیه‌ها ۱۷ قلم از کالا‌های اساسی ایرانی را شامل می‌شد توسط قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه و با مشارکت آستان قدس رضوی و کمیته امداد توزیع شد. در مرحله دوم ۷۰۰ سری جهیزیه که هر سری ۱۷ قلم کالا‌های اساسی ایرانی را در بر می‌گرفت توسط قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه و با مشارکت آستان قدس و کمیته امداد در مردادماه و شهریورماه سال جاری در بین زوج‌های جوان توزیع شد.

وی افزود: در مرحله سوم که در اسفندماه سال‌جاری انجام خواهد گرفت ۸۰۰ سری جهیزیه توسط قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) سپاه و با مشارکت آستان قدس رضوی، کمیته امداد، بهزیستی و خیرین توزیع می‌شود. در این مرحله ۱۰ قلم کالا‌های اساسی ساخت ایران شامل یخچال، اجاق گاز، بخاری، جاروبرقی، سرویس چینی، سرویس قاشق چنگال، سرویس قابلمه، فرش، پنکه، کتری سماوری به زوج‌های جوان اهدا خواهد شد.

حسن‌زاده در پایان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم به مردم حماسه آفرین کشورمان خدمت رسانی کنیم، گفت: این جهیزیه‌ها هدایای ولایت هستند که در ایام ماه رجب به زوج‌های جوان اهدا خواهد شد. امید است این زوج‌های جوان زندگی پر مهر و محبتی را آغاز کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار