خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان تأکید کرد

لزوم متمرکز کردن کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های استان همدان

مدیرکل زندان‌های همدان با اشاره به اشتغال پایدار در زندان‌های استان همدان، بر متمرکز کردن کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های استان همدان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۷۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

لزوم متمرکز کردن کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کارگروه تخصصی  اشتغال و حرفه‌آموزی با حضور مدیرکل زندان‌های همدان، روسای زندان‌ها، مسئولان اشتغال و حرفه آموزی زندان‌های استان در سالن کنفرانس اداره کل زندان‌های همدان برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های همدان در این جلسه بر متمرکز کردن کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های استان تاکید کرد و گفت: تدوین دستورالعمل‌های سازمانی و نظارت بر اجرای سیاست‌های سازمانی در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی را از جمله وظایف این کمیته تخصصی عنوان کرد و از اعضاء حاضر در جلسه خواست با اتخاذ تصمیم‌های مدون و قابل اجرا این سیاست مهم سازمانی را با جدیت پیگیری کنند.

پژمان پروین افزود: اشتغال زندانیان در زندان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی داشته باشد.

وی به اشتغال پایدار در زندان‌های استان اشاره کرد و افزود: زمینه ایجاد اشتغال پایدار را ایجاد کنید و ایجاد اشتغال پایدار نیازمند استفاده  از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه است.

مدیرکل زندان‌های همدان در ادامه بر پرداخت به موقع حقوق و دستمزد زندانیان تاکید کرد و گفت: زندانیان با اشتغالزایی می‌توانند یک منبع درآمد برای خود و خانواده خود داشته باشند و با دستمزدی که به زندانی پرداخت می‌کنید از گرفتار شدن خانواده زندانیان در آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: توجه به اشتغال زندانیان می‌تواند آسیب‌های اجتماعی در داخل و خارج زندان را کاهش دهد.

پروین خاطرنشان کرد: زندانی که حرفه‌ای را یاد بگیرد و منتج به اشتغال شود مسیر زندگی آن فرد تغییر خواهد کرد.

وی با تشریح فعالیت‌های حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان را منوط به برنامه‌ریزی لازم دانست و عنوان کرد: باید فرایندی علمی و تخصصی برای این اقدام مهم تعریف کنیم و به صورت مستمر فعالیت‌های در حال انجام را مورد ارزیابی قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات