سردار جمیری در مراسم افتتاح اولین مرکز سایبری در میبد:
اولین مرکز سایبری بسیج استان یزد با عنوان مرصاد درپایگاه امام سجاد (ع) محله خانقاه میبد در خیابان باغ شهر به ۶۰۰ متر مربع با اعتباری حدود ۳۵۰ میلیون تومان افتتاح و شروع به کارکرد.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۴۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، فرمانده سپاه الغدیراستان یزد در مراسم افتتاح مرکز سایبری نیز با تشکر از کسانی که در راه اندازی این پایگاه قدم‌های بلند برداشته اند گفت: به فرموده مقام معظم رهبری با توجه به نقش تاثیر گذاری که فضای مجازی در نشر و کسترش اسلام و دفاع از انقلاب دارد بعد از انجام واجبات دینی باید به آن پرداخت.
وی با اشاره به نقش تاثیر گذار یک کلیپ در فضای مجازی اظهار امیدواری کرد: ان شاء الله این مرکز با تولید محتوایی در زمینه آموزش، تولید انیمیشن‌های فاخر و حوزه‌های دیگر می‌کند خوراک‌های خوب، پاک وطاهربرای خانواده‌ها و نسل جدید که نسل سر به زیری هستند و مورد تهاجم می‌باشند فراهم آورد.
امام جمعه میبد نیز با اشاره به جایگاه کشور ایران در میان کشور‌های اسلامی و در دنیا گفت:: با نگاه از دریچه‌های گوناگون می‌بینیم که ظرفیت کشور ما بسیار بالاست و در کنارهمه امتیاز‌هایی که کشور ایران دارد فقط زبان فارسی ما، زبان پر جاذبه‌ای در دنیا و بیانگر قدرت بزرگ فرهنگ ما است.
آیت الله اعرافی در ادامه افزود: آینده دنیا فضای آی تی و هوش مصنوعی است و قطعا با تولید محتوای جذاب که می‌تواند یک کلیپ هم باشد می‌توان بسیاری از مسائل اجتماعی نظیراختلافات خانوادگی، کاهش ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج و ... را به صورت عمقی حل کرد.
وی تصریح کرد: فضای مجازی همچنین در انعکاس دست آورد‌های انقلاب اسلامی و بخشی از مسائل مذهبی نقش موثری داشته باشد.
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد: باید یک شورای تولید محتوای فکری و هیات اندیشه ورز با مشارکت حوزه و دانشگاه تشکیل شود و با توجه به اینکه همه چیز ما در پرتو انقلاب است تولید محتوای جذاب در زمینه‌های اجتماعی، دینی، فکری و مسائل مرتبط به انقلاب مورد عنایت قرار گیرد تا این پایگاه به عنوان یک مشعل هدایت برای همه شهر، استان، کشورو جهان بتواند ایفای نقش نماید.
همچنین کارآفرین موفق میبدی که نقش مهمی در راه اندازی این مرکز داشته است، با اشاره به شبهه افکنی‌ها و حمله‌هایی که به عقاید اسلامی می‌شود گفت:: با ظرفیت‌های خوبی که میبد از نظر شخصیت‌های دینی و علمی دارد این مرکز می‌تواند شبهات را شناسایی و با استفاده از پتانسیل حوزه‌های علمی و اساتید دانشگاه‌ها تولید محتوا در رفع شبهات نماید.
مرتضی صفدری افزود: این مرکز مجهز به سرور مرکزی و ۱۵ استیشن دارد و قابلیت این را دارد که ۲۱ استیشن دیگر اضافه شود و با امکاناتی که دارد به طراحی وب سایت، تولید نرم افزار‌ها در ترویج عقاید شیعه و تولید اپلیکیشن‌ها در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌ها و شهر اقدام کند.
وی این پایگاه را بازویی شمرد که می‌تواند یاریگر سپاه و بسیج باشد.
به فرمانده مرکز سایبری مرصاد این پایگاه آموزش کامپیوتر و نرم افزار‌های مرتبط و تولید محتوا را در دستور کارخود دارد.
مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/د

ارسال نظرات