مسئول بسیج دانشجویی گیلان از اعزام ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان گیلان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس طی بهمن و اسفند امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۲۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسبج از رشت، مرتضی نورسته مسئول سازمان بسیج دانشجوئی سپاه قدس گیلان در نشست خبری راهیان نور بسیج دانشجویی گیلان با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان در قالب ۱۹ کاروان طی بهمن و اسفند امسال به راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین نرم برای هر نفر از دانشجویان گیلان اعزام راهیان نور ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد افزود: بخشی از این هزینه‌ها توسط سپاه قدس گیلان، ۱۰ درصد از سوی دانشجویان و ۶۰ درصد نیز توسط دانشگاه‌ها تأمین می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج دانشجویی تا پایان برنامه ششم باید ۱۰ درصد دانشجویان را به مناطق عملیاتی اعزام کند گفت: گرچه کشور امروزه با مشکل منابع مالی روبرو شده اما با توجه به همتی که در بین دانشجویان وجود دارد یقیناً در این عرصه پیشروی خواهیم داشت.

نورسته با بیان اینکه دانشجویان از ۶۵ دانشگاه گیلان به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد دانشجویان اعزامی به مناطق عملیاتی را خواهران تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه دانشجویان طی شش روز از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند تصریح کرد: دانشجویان طی اعزام به راهیان نور علاوه بر توقف نیم روزی در شهر مقدس قم از یادمانی دوکوهه، فتح المبین علقمه، شلمچه، طلاعیه، هویزه، فکه و یادمان شهید باقری بازدید می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه از سال ۹۵ قرارگاه راهیان نور و اربعین با محوریت وزارت علوم و دانشگاه‌ها تشکیل‌شده است بیان کرد: بیشترین اعزام‌های راهیان نور در گیلان از دانشگاه پیام‌نور و آزاد است و از زمان تشکیل این قرارگاه تاکنون ۵۵۰۰ نفر به این اردو اعزام‌شده‌اند.

نورسته با اشاره به حضور راوی و روحانی در اردوهای راهیان نور گیلان گفت: ۱۰ راوی و‌ هشت روحانی کاروان‌های راهیان نور را طی دو ماه همراهی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عید امسال بسیج دانشجویی گیلان اعزام راهیان نور نخواهد داشت افزود: بسیج دانشجویی در عید امسال مجری اردوهای جهادی در روستاهای محروم گیلان است.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه راهیان نور مؤثرترین و پراهمیت‌ترین قالب مواجه فرنگی با تهاجم غرب است تصریح کرد: بسیج دانشجویی به‌عنوان عضو شورای فرهنگی دانشگاه‌ها با برگزاری برنامه‌های متنوع ازجمله مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اردوهای راهیان نور توانسته با تهاجم فرهنگی مقابله کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات