خبرهای داغ:
اصلانی در نشست تخصصی نقش زنان در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی:
رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه اگر ما نتوانیم همه ارزش های انقلاب اسلامی را منتقل کنیم طبیعتا خطر از بین رفتن انقلاب وجود دارد، گفت: به همین خاطر بعضی از بزرگان، بیانیه گام دوم انقلاب را بیانیه« انقلاب، جوان و پیشرفت» نام گذاری کرده اند.
کد خبر: ۹۱۱۶۷۱۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،نشست تخصصی « نقش زنان در محقق شدن اهداف گام دوم انقلاب اسلامی» با حضور "مینواصلانی" رئیس سازمان بسیج زنان کشور و "سحر دانشور" پژوهشگر و محقق اجتماعی حوزه زنان و خانواده در سالن جلسات پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس برگزار شد.
در این نشست اصلانی با بیان اینکه قطعا یک نگاه راهبردی به ایفای نقشِ مهمِ زنان در ارتباط با تحقق مفاد این بیانیه ارزشمند وجود دارد، گفت: بهتر است در ابتدا ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ترسیم کنیم و بعد به نقش زنان بپردازیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به مدت زمان کوتاهی که از صدور این بیانیه می گذرد اما شاهد تحلیل های زیادی در مورد آن هستیم و این واقعیت بر لزوم بررسی فراتحلیلی « بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» تأکید می کند.

« انقلاب، جوانان و پیشرفت» از کیلدواژه های بیانیه گام دوم انقلاب
مسئول بسیج جامعه زنان کشور کلیدواژه های « انقلاب، جوانان و پیشرفت» را یکی از تحلیل های بیاینه مقام معظم رهبری دانست و افزود: در این تحلیل به نقش جوانان در پیشبرد و پیشرفت انقلاب اسلامی تأکید شده است.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور، با اشاره به سخن ابن خلدون مبنی بر اینکه انقلاب ها بعد از ۷۰ سال به خاطر نداشتن رویش، استحاله شدن عناصر انقلابی و عدم انتقال ارزش ها از بین می روند، گفت: بعد از ابن خلدون، دیگران عمر انقلاب ها را تا ۴۰ سال کاهش داده اند.
انقلاب اسلامی همه نظریه های غیر وحیانی دنیا را نخ نما کرد
این استاد دانشگاه با بیان اینکه توجه و تکیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان به خاطر این است که انقلاب اسلامی تمام نظریه های دنیا را نخ نما کرده است، گفت: این نظریه ها مبداشان وحی نیست و قابل استناد نیستند اما به هر حال این امر خلل ناپذیری است که اگر هر تمدنی برای نسل نوی خود حرف نو نداشته باشد محکوم به فنا است .
اصلانی ادامه داد: این نظر یک قاعده است که هم منطق آن را می پذیرد و هم عقلانیت بر آنها حاکمیت دارد، لذا اگر ما نتوانیم ارزش های انقلاب را به نسل جوان انتقال دهیم و آنها به نسل های بعد از خود.. فقط پوسته ظاهری از دین و اسلام خواهد ماند.
وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی نشان داد که اسلام و دین می تواند در اساسی ترین مسائل زندگی بشر مداخله کند، نظر و رای بدهد، قانون داشته باشد، قوانینش جاری و ساری شود و انسان را به سعادت برساند.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه اگر ما نتوانیم همه ارزش های انقلاب اسلامی را منتقل کنیم طبیعتا خطر از بین رفتن انقلاب وجود دارد، گفت: به همین خاطر بعضی از بزرگان، بیانیه گام دوم انقلاب را بیانیه« انقلاب، جوان و پیشرفت» نام گذاری کرده اند.
جوان، مساوی تداوم انقلاب اسلامی
این استاد دانشگاه در تفسیر تحلیل فوق گفت: "جوان" به منزله تداوم انقلاب است و زمینه ظهور انسان کامل را فراهم می کند، چرا که همه این حرکت ها برای قوت پیدا کردن زمینه ظهور انسان کامل است. از طرفی وظیفه انسان فراهم کردن زمینه ظهور انسان کامل است زیرا اساس خلقت این است.

اصلانی بیان کرد: انسان از بدو تولد تا زمانی محدود مشغول بازی وسرگرمی است و بعد از مدتی باید مراحل جدی زندگی شود و انقلاب نیاز به انسان های جدی، استوار پا در رکاب و مصمم دارد و لذا از برکات این بیانیه محقق کردن این عزم جدی برای تداوم انقلاب است.
سه گزاره گام اول انقلاب اسلامی
وی گفت ما در گام اول انقلاب سه گزاره پیش رو داشتیم ۱. از نقطه صفر شروع کردیم ۲. همه – دنیا – علیه ما بودند ۳. هیچ تجربه پیشینی حکومت دینی نداشتیم. این سه گزاره بسیار مهم بود و عبور کردن از آن مهم تر...
تولد انقلاب اسلامی، آغاز تقابل جدید اسلام و استکبار
رئیس بسیج جامعه زنان کشور در توضیح « همه دنیا علیه انقلاب اسلامی» گفت: این گزاره تقابل جدید اسلام و استکبار را تشکیل داد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو ابر قدرت شرق و غرب در جهان در تقابل با اسلام بودند، ابرقدرت شرق و ابرقدرت غرب با پیروزی انقلاب اسلامی همانطور که امام خمینی(ره) پیش بینی کرد، ابرقدرت شرق از بین رفت و دو قطب تقابل اسلام با استکبار غرب باقی ماند. اهمیت گزاره دوم به عنوان یک تئوری مطرح شده است و در دنیا همچنان این دو قطبی وجود دارد « تقابل اسلام و استکبارغربی به سردکردگی آمریکا..»
"نه" بزرگ انقلاب اسلامی به عقب ماندگی و آغاز پیشرفتی شگرف
این استاد دانشگاه، ادامه داد: در توضیح گزاره سوم « هیچ پیشینه و تجربه ای در حکومت داری اسلامی نداشتیم» بیان کرد، در این گزاره: انقلاب به انحطاط و عقب ماندگی تاریخی "نه" گفت و امروزه شاهد پیشرفت های شگفت آور در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. پیشرفت های که مبتنی بر عدالت و مردم سالاری دینی است.
ادامه دارد...

ارسال نظرات